Europejska internetowa platforma modowa osiągnęła skorygowany zysk operacyjny w wysokości 0,4 mln euro, zachowując tym samym rentowność. Spółka potwierdza całoroczne prognozy dotyczące wzrostu przychodów na poziomie 20-25% oraz skorygowanego zysku operacyjnego EBIT na poziomie od 220 do 270 mln euro.

Wyniki Zalando w I kwartale 2018 roku

– Wzrost jest naszym priorytetem i właśnie na nim skoncentrowaliśmy się w pierwszym kwartale 2018 roku, pomimo wymagającej sytuacji na rynku mody. Opóźniony początek sezonu wiosenno-letniego wywarł presję na branżę, jednak my zdecydowanie podążamy w kierunku realizacji naszych celów związanych ze wzrostem – mówi Rubin Ritter, Członek Zarządu Zalando.

W pierwszym kwartale Zalando z sukcesem wprowadziło w Niemczech kategorię „Beauty”. Podczas premiery dostępnych było ponad 4000 produktów 130 różnych marek, początkowo głownie kosmetyków i preparatów do pielęgnacji skóry dla kobiet.

Beauty to pierwsza kategoria, którą uruchomiliśmy w ciągu ostatnich czterech lat i musimy przyznać, że był to udany start. Widzimy w niej doskonałą okazję do uzupełnienia naszego asortymentu i wzmocnienia pozycji Zalando jako miejsca docelowego związanego z modą i stylem życia — dodaje Ritter.

Silny wzrost liczby aktywnych klientów i rekordowa częstotliwość składanych zamówień przyczyniły się do wzrostu w pierwszym kwartale. Liczba aktywnych klientów zwiększyła się o 3,5 miliona (16,7%) do 23,9 miliona.  W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy każdy aktywny klient złożył średnio cztery zamówienia w Zalando, co pomogło firmie osiągnąć rekordowy poziom. Klienci korzystali głównie z Zalando za pomocą urządzeń mobilnych; w pierwszym kwartale 2018 roku udział wizyt w serwisie z poziomu takich urządzeń osiągnął 76,6%.

Grupa Zalando — kluczowe liczby (w mln EUR)