Adyen jest kolejnym startupem, który zamierza podbić region azjatycko – pacyficzny. Po podpisaniu umowy z firmą Grab – singapurskim potentatem w sektorze transportowym, Adyen będzie usprawniał działalność platformy GrabPay w Indonezji, Filipinach, Tajlandii i Wietnamie.

Adyen to jeden z FinTechowych jednorożców, którego wartość wyceniana jest na 2,3 mld USD. W samym roku 2015 Holendrzy zarobili 360 mln USD. Firma świadczy usługi w zakresie płatności e-commerce.

Rynek wielkich możliwości

Firma Pietera van der Doesa posiada już zatem trzy siedziby w regionie. Oprócz Singapuru biura Adyen mieszczą się w Szanghaju i Sydney.

– Region azjatycko – pacyficzny to najbardziej aktywny rynek na świecie, jeżeli chodzi o płatności e-commerce. Widzimy niesamowity potencjał w płatnościach omnichannel (wielokanałowych) w tej części świata – mówi Warren Hayashi, prezes Adyen na rynku azjatycko – pacyficznym.

Grab (dawniej znane jako Grab Taxi) to lider w branży zamawiania usług transportowych w Azji Południowo-Wschodniej. Z jego usług korzysta około 620 mln ludzi w Malezji, Singapurze, Tajlandii, Wietnamie, Indonezji i Filipinach.

Dołączają oni do szerokiego grona współpracowników Adyen, wśród których znajdują się takie firmy jak Uber, Vodafone, Dropbox, Netflix, Spotify czy Booking.com. Dodatkowo Holendrzy posiadają wsparcie „Secret Bilionare Fund” – funduszu Marka Zuckerberga i Jacka Dorseya.

/RT