ZenCard

    Rafał Tomaszewski
    Rafał Tomaszewski
    Opublikowano: 27 kwietnia 2017 Aktualizacja: 27 kwietnia 2017

    ZenCard – to w pełni cyfrowa spółka, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych.

    Unikalną cechą rozwiązania ZenCard jest prostota zapisania się do programu lojalnościowego, co następuje w kilka sekund bezpośrednio w POSie podczas dokonywania zapłaty, bez konieczności wypełniania papierowych formularzy. Żaden inny program, ani w Polsce, ani w Europie nie oferuje takiego rozwiązania.

    Spółka została założona przez Jarosława Sygitowicza, Krzysztofa Klimczaka i Marka Rogozińskiego. Krzysztof Klimczak, prezes ZenCardu, wywodzi się bezpośrednio z bankowości – wcześniej pracował m.in. w Toyota Banku. Pozostali dwaj wspólnicy, związani z branżą IT, współpracowali wcześniej z instytucjami finansowymi. Startup został kupiony przez PKO BP na początku 2017 roku.

    ZenCard to w pełni cyfrowa spółka, która stworzyła zaawansowaną technologicznie platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. Rozwiązanie, które spółka wprowadziła na rynek, ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych: bez kuponów, bonów i kodów rabatowych. Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jakie wykonuje, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces.

    W grudniu 2014 roku spółka włączyła system produkcyjnie dla pierwszych swoich klientów e‑commerce, a w kwietniu 2015 roku ruszyły pierwsze testowe terminale płatnicze z oprogramowaniem ZenCard zintegrowanym z aplikacją płatniczą bezpośrednio na terminalu. W listopadzie 2015 roku uruchomiona została pierwsza instalacja ZenCard wbudowana w aplikację płatniczą firmy Polskie ePłatności.

    ZenCard uczestniczył w programach akceleracyjnych. W sierpniu 2014 roku opracowany przez spółkę prototyp rozwiązania umożliwił jej wejście do programu MasterCard Start Path – jako jednej z 6 spółek wyłonionych z grona ponad 300 z całego świata.

    Spółka uczestniczyła także w programie D-RAFT Corporate Demo Day „FinTech & Mobile”, do którego należy także PKO Bank Polski. Celem programu było wyłanianie perspektywicznych startupów i to właśnie podczas programu PKO Bank Polski dostrzegł potencjał tkwiący w ZenCard. Podczas spotkań w ramach programu duży biznes i młodzi przedsiębiorcy mogli wzajemnie wymieniać się swoimi doświadczeniami.

    Więcej o ZenCard możecie dowiedzieć się z tekstu na ich temat, który publikowaliśmy na Fintek.pl.


    Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

    Pokaż komentarze (0)

    zencard