21 listopada 2017, 09:00:Forum Zarządzania Internetem 2017 - Centrum Nauki Kopernik, Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa, Polska

TogetherData zarobi na monetyzacji danych w Ameryce Południowej

TogetherData zarobi na monetyzacji danych w Ameryce Południowej.

Zaczynali jako 2 osobowy startup w Google Campus w Warszawie. W niecałe 6 miesięcy zbudowali 40 osobowy zespół programistów i badaczy danych. 2016 rok zamknęli z milionowym zyskiem. Teraz Michał Grams i Paweł Brach, właściciele TogetherData, pierwszego Data Science House w Polsce, otwierają biuro w Brazylii, by skalować swój biznes w Ameryce Południowej.

Brazylia to jeden z najważniejszych partnerów handlowych Polski w Ameryce Łacińskiej i jednocześnie jeden z największych konsumentów produktów i usług sektora IT na świecie. To także “brama” do ogromnego rynku jakim jest Ameryka Łacińska. Właściciele TogetherData postanowili, że to właśnie tu ich firma będzie miała odpowiednie warunki do skalowania biznesu.

– Ameryka Południowa to ponad 400 milionów ludzi z czego połowę stanowią mieszkańcy Brazylii. Przy tym konkurencja jest tam mniejsza niż np. w USA. To naszym zdaniem prawdziwe eldorado dla firm, których usługi opierają się na analizie big data i prawdziwe wyzwanie dla specjalistów od data science. Liczymy na to, że nowe biuro w Sao Paulo, pozwoli nam w ciągu roku podwoić zyski. – przekonuje Michał Grams, prezes TogetherData.

TogetherData i ekspansja na rynku Ameryki Południowej

Pomysł na otwarcie biura na innym kontynencie zrodził się podczas polskiej misji gospodarczej do Meksyku, która odbyła się w kwietniu tego b.r. i towarzyszyła oficjalnej wizycie prezydenta RP Andrzeja Dudy. Do jego realizacji przekonały zaś nawiązane podczas misji relacje z lokalnymi przedstawicielami IAB – Związku Pracodawców Branży Internetowej. To przy merytorycznym wsparciu związku udało się przebrnąć przez zawiłości brazylijskiego prawa i pomimo skomplikowanych procedur otworzyć biuro.

Firma będzie rozwijać w Brazylii to w czym jest najlepsza – analizę strumieni wielkich zbiorów danych i ich optymalne wykorzystanie – monetyzację.

– Łączymy dane pochodzące z różnych źródeł i wyciągamy z nich wnioski, które są kluczowe w walce o klienta – jego uwagę, zainteresowanie i w efekcie cyfrowy ślad, pozwalający na dotarcie do niego z nową ofertą. – podkreśla Paweł Brach, wiceprezes TogetherData.

Rozmowy z pierwszymi brazylijskimi klientami już się rozpoczęły. Wśród nich znaleźli się wydawcy wielomediowi, agencje peformance, dostawcy usług email marketingowych i mobilnych. Klienci są zainteresowani narzędziami TogehterData do lepszej informacji o zachowaniach, intencjach zakupowych i profilach użytkowników, machingu danych, budowanie profili użytkowników w celu lepszego kierowania reklamy itd. Analizą danych klientów i ich monetyzacją zajmą się specjaliści data science w Polsce. Niewykluczone jednak, że zespoły badawcze będą także budowane na miejscu.

Polskie biuro TogetherData zatrudnia obecnie 40 pracowników. Właściciele są przekonani, że do końca roku ilość osób w firmie zwiększy się o co najmniej 100%, głównie dzięki pojawieniu się nowych zleceń. Lokalny oddział w Sao Paulo będzie rozwijał głównie siły sprzedażowe, na pokładzie już jest trzech pierwszych pracowników. Nowe biuro znajduje się w dzielnicy Bela Vista – centrum biznesowo-finansowe Sao Paulo, przy Avenida Paulista, jednej z głównych alei miasta.TogetherData ma apetyt na więcej i planuje już otwarcie kolejnego biura w Mexico City. Zespoły z tych dwóch ośrodków będą odpowiedzialne za działania TogetherData w kolejnych Państwach Ameryki Łacińskiej. Firma planuje także otwarcie biura w Indonezji.

[TD/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone