Przy pomocy zaawansowanego systemu analitycznego zostały sprawdzone i wybrane najpopularniejsze trasy w miastach, które znalazły się w zasięgu strefy. Następnie w ramach zapotrzebowania zgłaszanego przez użytkowników, tak jak ma to miejsce w Krakowie czy Warszawie, usługa będzie się rozszerzać.

Czytaj także: Rusza rejestr przestępców na tle seksualnym. Od 2018 roku dostępny publicznie

Traficar – auta na minuty we Wrocławiu i w Poznaniu

Trafficar - zasięg we Wrocławiu.

Od 2 października 2017r. Traficar we Wrocławiu jest dostępny w następujących dzielnicach: Śródmieście, Psie Pole, Krzyki, Stare Miasto i Fabryczna. Natomiast jeżeli chodzi o Poznań będą to dzielnice Grunwald, Wilda, Nowe Miasto, Stare Miasto, Antoninek, Jeżyce i Kobyle Pole.

Czytaj także: Karta płatnicza Twoim biletem. Ciekawy pilotaż w Łodzi

Flota Traficara we Wrocławiu liczy 150 pojazdów marki Renault Clio – analogicznie w Poznaniu. Ceny za korzystanie z systemu są takie same jak w Krakowie i Warszawie. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. Podobnie jak w Krakowie i Warszawie Traficar działa w oparciu o otwarty model parkowania (free-floating), co oznacza, że samochód można wypożyczyć i zwrócić w dowolnym miejscu w ramach strefy. Dodatkową przestrzeń parkingową stanowią stacje paliwowe partnera usługi – PKN ORLEN. We Wrocławiu jest to 7 stacji, z których użytkownicy Traficara będą mogli korzystać od 3 października 2017r.

Czytaj także: Transport sharing w europejskich stolicach. Warszawa wysoko w rankingu

– Wejście Traficara do Wrocławia zbiega się w czasie z pierwszą rocznicą obecności marki na rynku.  To dla nas podwójna okazja do dumy.  Z jednej strony stworzyliśmy nowoczesną, pionierską usługę, która posiada znaczne grono użytkowników i buduje wspólnotę innowatorów otwartych na zmiany społeczne. Z drugiej strony przed nami wciąż nowe obszary do odkrycia, czego wyrazem jest wejście z usługą do kolejnego miasta – mówi Piotr Groński, Prezes w firmie Traficar.