Shoper ma spore szanse zostać jedną z bardziej wyróżniających spółek na GPW. Działa bowiem w dynamicznie rozwijającym się sektorze e-commerce oferując przedsiębiorcom możliwość wygodnego założenia sklepu internetowego oraz prowadzenia sprzedaży przez Internet, udostępniając im m.in. system transakcyjny, łatwy dostęp do wdrożenia różnych metod płatności czy też rozwiązania AI wspomagające sprzedaż i marketing.

Prognozy dla e-commerce są dobre. Przewidywane wzrosty w tym sektorze gospodarki to ok. 20 proc. rocznie. Cała branża warta jest już ponad 100 mld PLN i prawdopodobnie podwoi się w okresie kolejnych 5 lat. Sam e-handel stanowi już ok. 10 proc. handlu detalicznego w Polsce. W okresie pandemii wielu tradycyjnych przedsiębiorców przeniosło sprzedaż do Internetu. Pomimo tego, że praktycznie wyszliśmy z lockdownu, to e-sprzedaż nie straciła na popularności. Dzisiaj próżno szukać też nowych firm, które zaczynałyby swoją przygodę z handlem nie tworząc przy tym sklepu internetowego.

Mały e-sklep z technologiami jak u gigantów

Więcej na ten temat można przeczytać w wywiadzie z Pawłem Rybakiem, COO Shoper: Mały e-sklep z technologiami jak u gigantów e-commerce. Shoper na obecną chwilę ma ponad 20 tys. klientów i jest platformą pierwszego wyboru w Polsce dla przedsiębiorców, którzy decydują się na rozpoczęcie sprzedaży w segmencie e-commerce. W ostatnim roku sprzedawcy korzystający z platformy Shopera wygenerowali obroty na poziomie 4,5 mld PLN (GMV).

To 9 debiut na rynku głównym w tym roku, a sam Shoper to 19-ta spółka z sektora oprogramowania notowana na warszawskim parkiecie. IPO Shopera cieszyło się dużym zainteresowaniem – redukcja zapisów wyniosła 92 proc. Cena maksymalna została ustalona na 47 PLN. Na otwarciu kurs akcji Shopera wyniósł ponad 54 PLN – w chwili pisania tego artykułu kurs wynosił 56 PLN.