Faktoring online staje się rozwiązaniem, które coraz częściej wybierają instytucje finansowe ze względu na oszczędność czasu, uproszczony proces rozliczeń oraz po prostu wygodę. Potwierdza to w komunikacie prasowym Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu Pragmy – Chcemy zostać partnerem pierwszego wyboru dla instytucji finansowych oraz inwestorów pragnących zarabiać na biznesie faktoringowym.

Korzyści dla klientów

Produkty oferowane online przy zautomatyzowanym procesie weryfikacji wniosków spółka udostępniła także klientom, którzy mają do sfinansowania faktury powyżej 50 tys. zł, a zawnioskować, otrzymać ofertę i umowę w procesie internetowym można również przy stałym finansowaniu nawet do 1 mln zł. – Nie mamy naklejki Fintechu tylko na naszych wnioskach online, automatyczny jest cały proces obsługi, generowania i podpisywania umowy, potwierdzania faktury, wypłaty środków i rozliczeń. – potwierdza Tomasz Boduszek.

Spółka zamierza dalej inwestować w rozwiązania sieciowe tym bardziej, że udział PragmaGO w przychodach całkowitych to już 32%, a celem na 2019 jest osiągniecie udziału 50% przychodów spółki. Pragma Faktoring w tym roku pozyskała o 50% więcej klientów niż przed rokiem. Zarząd podkreśla przy tym, że konsekwentnie prowadzi politykę dekoncentracji ryzyka. Średnia wartość obrotu na jednostkowego spadła o 36%, z 1,4 do 0,68 mln zł. Umożliwia to mikrofinansowanie oferowane przez PragmaGO.

Ambitne plany

Spółka w lecie br. wdrożyła aplikacje, które umożliwiają udostępnienie produktów PragmaGO w różnych kanałach dystrybucji, łącznie z możliwością zaoferowania potencjalnym partnerom programów finansowania w formie „white lable”, czyli oferowanie  instrumentów finansowych partnerów pod marką własnej firmy, w tym wypadku Pragmy. Przykładem jest współpraca z merchantami poprzez spółkę zależną Lease Link Sp. z o.o., która udostępnia swoją usługę leasingu online m.in. przez Media Markt, Allegro, OleOle! Celem jest stworzenie z PragmaGO modelu serwisowskiego jak zaznacza Boduszek.