– Poprzez kampanię reklamową Visa Checkout chcemy w przyjazny sposób uświadomić konsumentom, jak wiele komfortu zyskują, unikając wpisywania danych karty podczas zakupów online. Od momentu wprowadzenia Visa Checkout na naszym rynku w kwietniu br. intensywnie pracowaliśmy nad rozbudową sieci akceptacji usługi. Dzisiaj wygodnych płatności online za pomocą naszego rozwiązania można dokonywać już w tysiącach polskich sklepów internetowych. Chcemy, aby z Visa Checkout można było zapłacić w jak największej liczbie e-sklepów, dlatego pracujemy z kolejnymi integratorami płatności i detalistami. U wielu Visa Checkout będzie dostępna bezpośrednio w koszyku, w momencie wyboru formy płatności. To wówczas klienci e-sklepu odczuwają największe korzyści rozwiązania – ograniczenie liczby kroków niezbędnych do sfinalizowania zakupów. Jesteśmy przekonani, że usługa będzie miała istotny wpływ na dalszy dynamiczny rozwój polskiego rynku e-commerce – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Visa Checkout podbija polski rynek

Celem kampanii reklamowej jest przyspieszenie rozwoju płatności kartami w e-commerce i zwiększenie zainteresowania usługą Visa Checkout wśród polskich konsumentów. Kampania obejmuje emisję spotów w telewizji, jak również w internecie, gdzie umieszczane są także inne materiały reklamowe .

W kampanię włączeni są również detaliści aktualnie oferujący promocje związane z płatnościami za pomocą Visa Checkout – przykładowo, składając zamówienie w serwisie PizzaPortal.pl i opłacając je z Visa Checkout, użytkownicy otrzymują 10 zł zniżki. Aktualnie promocje są dostępne również przy płatnościach z Visa Checkout w serwisach Biletyregionalne.pl i SkyCash.com.

– Visa Checkout to usługa o globalnym zasięgu, mająca już 24 mln zarejestrowanych użytkowników w 26 krajach. Stworzono ją z myślą o zaspokojeniu potrzeb zarówno konsumentów, jak i detalistów. Jej celem jest usunięcie wszelkich barier w handlu. Dzięki Visa Checkout konsumenci mogą dokonywać szybkich, łatwych, wygodnych i bezpiecznych płatności online, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. Z kolei detalistom – jak wskazują badania – usługa zapewnia wyższy współczynnik konwersji sprzedaży oraz wyższe kwoty transakcji niż przy innych metodach płatności. Visa Checkout pełni kluczową rolę w strategii cyfrowej Visa. Ściśle współpracujemy z wieloma partnerami w celu wprowadzania kolejnych innowacji i dalszego podnoszenia zadowolenia użytkowników oraz konwersji sprzedaży – komentuje William Levaggi, Vice President, Digital Products, Visa.

Płatności jednym kliknięciem z Visa Checkout

W Polsce sklepów internetowych umożliwiających płacenie z Visa Checkout przybywa. Ambicją Visa jest, aby do końca roku za pomocą usługi można było płacić u polskich e-detalistów odpowiedzialnych za ponad 40% obrotów w krajowym e-commerce.

– Dzięki Visa Checkout płatności kartą w internecie stają się wyjątkowo proste i wygodne. Nasi klienci mogli przekonać się o tym jako pierwsi w Polsce, a wyniki naszej wspólnej promocji pokazują, że nowa usługa przypadła im do gustu. Liczymy na to, że Visa Checkout stanie się ich podstawowym sposobem płacenia online, a tym samym pozwoli nam to podnieść jeszcze wyżej stopień konwersji – komentuje Tomasz Siedlecki, Dyrektor Marketingu, RTV Euro AGD.

Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa pokazują, że 9 na 10 badanych jest zadowolonych z transakcji i deklaruje chęć ponownego skorzystania z Visa Checkout . Klienci korzystający z usługi znacznie rzadziej porzucają koszyki – finalizują 82% transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku, a każdy z kupujących realizuje ich średnio o 30% więcej niż pozostali.

Visa Checkout

Visa Checkout może być udostępniana przez detalistów na dwa sposoby. Pierwszym jest umieszczenie przycisku Visa Checkout bezpośrednio w koszyku zakupowym, co najbardziej ułatwia kupującym korzystanie z usługi, ponieważ ogranicza liczbę kroków w procesie płatności. Drugi sposób to możliwość zaoferowania Visa Checkout dzięki zintegrowaniu usługi z systemem obsługującego detalistę operatora płatności – wówczas klient sklepu wybiera tę metodę płatności na późniejszym etapie w procesie finalizowania zakupów, z tzw. formatki płatności.

– Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Visa, Polska stała się pierwszym krajem w Europie, gdzie dostępność Visa Checkout dla konsumentów osiągnęła znaczący zasięg. Trwająca ogólnopolska kampania reklamowa to również ważny sygnał dla obsługiwanych przez nas detalistów – usługa, która może wpłynąć na rozwój ich biznesu, jest teraz promowana na szeroką skale – komentuje Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce.

Na całym świecie sieć akceptacji Visa Checkout to 340 tys. detalistów – wśród międzynarodowych akceptantów są również tacy, u których zakupu towarów i usług mogą dokonywać klienci z Polski – m.in. linie lotnicze Emirates czy sieć hoteli Marriott.