W rankingu Finnoscore 2020 przeanalizowano cyfrowe aspekty działalności 200 banków z Europy i Ameryki Północnej. Zestawienie opiera się na publicznie dostępnych informacjach i obiektywnie ocenia cyfrową dojrzałość oraz doświadczenie banków w zakresie innowacji. PKO Bank Polski został doceniony za m.in. za wysoką jakość i atrakcyjność oferty cyfrowej oraz komunikację z klientami – czytamy w komunikacie PKO BP.

PKO BP rozwija aplikację mobilną IKO

Przy okazji największy polski bank przedstawił ciekawe dane na temat swojej aplikacji mobilnej. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła już 5 mln. Tylko w 2020 roku użytkownicy logowali się do niej 1 mld 150 mln razy, a w sumie od momentu uruchomienia IKO w marcu 2013 roku było już ponad 2,9 mld logowań.

Coraz popularniejsze staje się przy tym bankowanie za pomocą asystenta głosowego udostępnionego klientom w połowie 2020 roku. W minionym roku apka IKO została wzbogacona o możliwość zakładania konta „na selfie”, zakładanie konta firmowego z jednoczesnym zarejestrowaniem działalności w CEIDG, sprawdzanie stanu konta w innym banku, możliwości płacenia za przejazd autostradą czy dostęp do wsparcia wideodoradcy.

PKO Bank Polski stawia także na rozwój chmury, o czym przypomina w komunikacie prasowym. Obecnie bank przygotowuje się do kompleksowej migracji swojej architektury informatycznej do chmury i przewiduje, że najpóźniej za trzy lata kluczowe biznesowe systemy IT banku będą działały w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową. Pomoże w tym Operator Chmury Krajowej, spółka powołana przez PKO BP i Polski Fundusz Rozwoju.

/RT