Usługa Jetblack dostępna jest jedynie dla wybranych klientów na Manhattanie i Brooklynie, a aby z niej skorzystać potrzebne jest specjalne zaproszenie. Dzielnice te wchodzą w ośmiomiesięczny program pilotażowy, a zakupy można zamawiać jedynie do budynków, w których obecny jest portier. Usługa wkrótce ma być dostępna dla większej ilości miast. O sprawie informuje serwis TechCrunch.

Zakupy bez wychodzenia z domu

Nowa usługa Walmart, która oferuje dostawę zakupów tego samego dnia do domu, dostępna jest za 50 USD miesięcznie – za każdorazowe przywiezienie zakupów klient nie ponosi dodatkowych kosztów. – Celem jest myślenie o nowych technologiach, które wpływają na rynek i które zmienią sposób, w jaki ludzie robią zakupy – mówi Jenny Fleiss, współzałożycielka i dyrektor generalny Jetblack, która jest również współzałożycielką popularnej strony internetowej Rent The Runway. Fleiss uważa, że oferowanie klientom spersonalizowanych zakupów, które można zamówić za pomocą wiadomości tekstowej jest posunięciem, które wprowadzi handel detaliczny w przyszłość.

Konsumenci, którzy wzięli udział w pilotażu, kupowali średnio dziesięć przedmiotów tygodniowo za pośrednictwem Jetblack. Usługa oferuje zakupy nie tylko od Walmart, ale także od sklepów takich jak Sephora i innych lokalnych marek. Serwis wykorzystuje sztuczną inteligencję i za pomocą wiadomości tekstowych przypomina klientom, jeśli wkrótce zabraknie ich ulubionego produktu.

W branżę e-commerce wchodzą również podmioty, które na co dzień zajmują się social mediami. Instagram i Snapchat wprowadzają strategie płatności, dzięki którym zakupy online odseparowane będą od niezależnych stron internetowych. Nowe zmiany w aplikacjach pozwolą użytkownikowi zrealizować zakupy z poziomu jednej aplikacji, bez konieczności przechodzenia na inną stronę. Czy nowe rozwiązania wpłyną na wzrost popularności płatności mobilnych? Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

/Asia Stankiewicz