Prezes Walmart John Furner stwierdził, że od klienci Walmart od lat ufają firmie nie tylko na niwie oszczędności w zakupach, ale też pomaga im zarządzać ich potrzebami finansowymi. Klienci Walmart dali spółce jasno do zrozumienia, że oczekują większego zaangażowania w sektorze usług finansowo-technologicznych.

Walmart chce mieć własny fintech

Sieć Walmart już od lat oferuje szereg produktów finansowych – od kart kredytowych po finansowanie ratalne. Prawdopodobnie zostaną one zebrane i udostępnione w formie nowoczesnej aplikacji fintech dostępnej dla klientów Walmart, aczkolwiek spółka nie zdradziła jakie są jej plany i cele wynikające z partnerstwa z Ribbit Capital. Niemniej, Ribbit Capital ma w swoim portfelu m.in. Robinhooda, Credit Karmę i Affirm, czyli całkiem niezłe tuzy na rynku fintech. Walmart nie jest też nowicjuszem na rynku fintech – firma pierwsze nieśmiałe kroki z fintechowymi transferami międzynarodowymi stawiała już w 2018 roku.

Ciekawostką jest zapowiedź zaproszenia do zarządu niezależnych ekspertów branżowych i doświadczonych liderów fintech. Szefowie Ribbit podkreślają, że ich wiedza i doświadczenie w tworzeniu finteschów wraz z zasięgiem Walmart przyczyni się do synergii, która pozwoli na stworzenie „niemających sobie równych” nowych produktów i usług fintech.

/LP