Partner serwisu Visa dla biznesu

Wrocław uruchomił chatbota dla mieszkańców. Odpowie na pytania o koronawirusa

Fintek
Fintek
#Chatbot#Koronawirus
Opublikowano: 20 marca 2020, 14:09 Aktualizacja: 20 marca 2020, 14:10

Wrocławski magistrat wdrożył system do automatyzacji komunikacji KODA Bots, w którym chatbot na stronie www.wroclaw.pl i fanpage’u Wroclaw [Wroclove] ułatwia kontakt z osobami szukającymi sprawdzonych informacji na temat koronawirusa i konsekwencji jakie wywołuje w mieście.

Wrocław_chatbot2

Jak chronić się przed koronawirusem? Co z opłatami za czynsz, podatkami, czy skarbówką? Czy komunikacja miejska we Wrocławiu zostanie wyłączona?

Chatbot Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje całodobowo. Znajduje się w specjalnym serwisie portalu www.wroclaw.pl poświęconemu koronawirusowi i fanpage’u Wroclaw [Wroclove]. To pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który porusza tak szeroko temat epidemii. Użytkownik może dzięki niemu sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa i zapisać się na codzienne powiadomienia.

Wrocław_chatbot

Mieszkańcy oczekują konkretnych odpowiedzi, a nie długich rozmów

 – Dogłębna analiza pytań użytkowników daje nam wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie. Na bieżąco aktualizujemy bazę wiadomości, by skuteczniej odpowiadać na powtarzalne pytania bez udziału konsultanta – dodaje Radosław Michalski, Dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Bot radzi jak ochronić się przed wirusem i co zrobić, kiedy podejrzewamy u siebie chorobę. Ponadto zawiera informacje na temat tego jak spędzić czas w domu, podpowiada gdzie można zamówić posiłek w ramach akcji #WrocławNaWynos. Wrocławianie mogą też sprawdzić jak uzyskać pomoc psychologiczną, a seniorzy jak poradzić sobie z zakupami. Natomiast w FAQ znajdą komplet odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące epidemii oraz sytuacji w mieście i Polsce z nią związaną.

Potrzeba automatyzacji: to czas chatbotów i voicebotów

Koronawirus ujawnił jeszcze większą potrzebę automatyzacji w obszarze komunikacji, która idealnie wpisuje się w kryzysowe zarządzanie miasta. Chatbot działa od kilku dni, ale już samodzielnie pomógł 90% użytkownikom. Zawiera informacje po polsku, ale posiada także specjalne menu w językach: angielskim i ukraińskim, z którego użytkownicy trafiają na konkretne podstrony poświęcone koronawirusowi.

Wdrożenie systemu do automatyzacji komunikacji, którego widoczną końcówką jest chatbot, to efekt kontynuacji współpracy Urzędu Miejskiego Wrocławia, oraz wrocławskiej firmy technologicznej KODA Bots.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

wroclaw-uruchomil-chatbota-dla-mieszkancow-odpowie-na-pytania-o-koronawirusa