12 października 2017, 09:00:V edycja Marketing Progress - Kino Nowe Horyzonty, Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, Polska

Zalando z rentownym wzrostem w Q1 2017

Zalando z rentownym wzrostem w Q1 2017

Firma Zalando w pierwszym kwartale 2017 roku ponownie odnotowała większy wzrost niż europejski rynek mody online i zwiększyła obroty o 23,1%, do 980,2 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 796,1 milionów euro). Skorygowana wartość EBIT, wynosząca 20,3 milionów euro, utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku i odpowiada marży równej 2,1% (1. kwartał 2016 r.: 20,2 milionów euro, 2,5% marży). Zalando potwierdza prognozy dla całego roku, dotyczące zwiększenia obrotów o 20–25% i uzyskania skorygowanej marży EBIT na poziomie 5,0–6,0%.

Naszym najważniejszym priorytetem jest rentowny wzrost — udało nam się to osiągnąć po raz kolejny w pierwszym kwartale – mówi Rubin Ritter, członek Zarządu Zalando.

– Jesteśmy zdeterminowani, by zdobywać coraz więcej udziałów w rynku i posiadać większą liczbę klientów na terenie całej Europy. Dlatego konsekwentnie zwiększamy zadowolenie naszych klientów, inwestujemy w technologię i infrastrukturę logistyczną oraz ulepszamy ofertę skierowaną do partnerów marki. – dodaje.

Czytaj także: Rekordowy kwartał BLIKA

Zalando na dużym plusie

Pod koniec pierwszego kwartału 2017 r. Zalando miało ponad 20 milionów aktywnych klientów. Składane przez nich zamówienia były częstsze dzięki większej lojalności oraz zwiększającemu się wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Rozwój ten przyczynił się do stałego oraz silnego wzrostu w obszarze państw niemieckojęzycznych oraz w pozostałych europejskich krajach.

W obszarze niemieckojęzycznym obroty wzrosły o 17,0% do 475,0 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 405,8 milionów euro), w pozostałych krajach europejskich o 28,0% do 428,3 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 334,5 milionów euro). W obu obszarach firma Zalando utrzymała tempo wzrostu mimo wyższej bazy wyjściowej. Skuteczne działania marketingowe, takie jak kampania „Man Box” z amerykańskim aktorem Jamesem Franco oraz rozszerzenie asortymentu o modne marki jak Oysho, miały pozytywny wpływ na rozwój.

Zalando dalej inwestuje w rozwój infrastruktury, zadowolenie klientów oraz oferty skierowane do partnerów marki. Dotyczy to rozbudowy sieci logistycznej oraz inwestycji w usługę dostawy tego samego dnia i odbioru zwracanych zamówień. Wynikający z tego wzrost kosztów realizacji i łatwy zwrot marży brutto jest rekompensowany przez skuteczne działania marketingowe wspierane przez dużą rozpoznawalność marki oraz lojalność stałych klientów.

Nakłady inwestycyjne bez transakcji M&A w pierwszym kwartale 2017 r. wynosiły 78 milionów euro. W pierwszej kolejności inwestycje te były przeznaczone na infrastrukturę i wewnętrznie opracowywane oprogramowanie. W 2017 roku Zalando nadal oczekuje nakładów inwestycyjnych w wysokości 200 milionów euro bez uwzględniania transakcji M&A.

[informacja zewnętrzna]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone