Do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło już ponad 10 tysięcy przedsiębiorców. Homepay trafia na listę ostrzeżeń KNF. Prawie 16 milionów Polaków aktywnie korzysta z bankowości internetowej. Ludowy Bank Chin dokręca śrubę kryptowalutom. Twitter i LinkedIn zakazują reklam kryptowalut.

I Ponad 10 tysięcy przedsiębiorców w Programie Polska Bezgotówkowa

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Ponad 10 tysięcy przedsiębiorców w Programie Polska Bezgotówkowa.

Fundacja Polska Bezgotówkowa aktywnie rozwija rynek płatności bezgotówkowych, finansując nowoczesne terminale płatnicze u detalistów, którzy do tej pory nie przyjmowali bezgotówkowych instrumentów płatniczych (w tym kart płatniczych). Już ponad 10 tysięcy przedsiębiorców uczestniczy w Programie Polska Bezgotówkowa, dając klientom szanse na dokonanie tego typu płatności w swoim punkcie usługowo-handlowym.

II Homepay na liście ostrzeżeń KNF

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Homepay na liście ostrzeżeń KNF.

Wczoraj informowaliśmy o działaniach podjętych przez Komisję Nadzoru Finansowego względem spółki Homepay. Z lakonicznego komunikatu KNF niewiele jednak wynikało. Dzisiaj wiemy już znacznie więcej – Homepay trafia na listę ostrzeżeń publicznych.

III 16 milionów Polaków aktywnie korzysta z bankowości internetowej

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – 16 milionów Polaków aktywnie korzysta z bankowości internetowej.

15,9 miliona Polaków chociaż raz w miesiącu loguje się do swojej bankowości internetowej i średnio wykonuje 6 przelewów miesięcznie. Natomiast 35,5 miliona klientów indywidualnych ma podpisaną umowę umożliwiającą korzystanie z bankowości online.

IV Chiny dokręcają śrubę kryptowalutom

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Chiny dokręcają śrubę kryptowalutom.

Kilka dni temu pisaliśmy o coraz bardziej zaawansowanych pracach chińskiego rządu w kwestii tworzenia własnej kryptowaluty. Zmienił się też przewodniczący Ludowego Banku Chin, co mogło rodzić pewne nadzieje na złagodzenie zakazu handlu Bitcoinem w Państwie Środka. Niestety dla entuzjastów BTC były to złudne nadzieje…

V Twitter i LinkedIn zakazują reklam kryptowalut

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Twitter i LinkedIn zakazują reklam kryptowalut.

Serwisy społecznościowe są idealnym miejscem do rozpowszechniania reklam kryptowalut – tych zawierajacych oszustwa również. Od kilku miesięcy jesteśmy świadkami walki z takimi reklamami. Facebook i Google już w styczniu zapowiedzieli, że będą usuwać reklamy z nieodpowiednią treścią. Teraz dołącza do nich Twitter i LinkedIn.