Zarząd banku podkreśla, że w obecnej sytuacji makroekonomicznej restrukturyzacja zatrudnienia jest działaniem niezbędnym, od którego zależy przywrócenie operacyjnej rentowności. Jednocześnie bank podkreśla, że nie zmieniły się cele ogłoszonej niedawno strategii do 2024 roku.

Wcześniej zwolenia grupowe zapowiedział także Bank Pekao. W ich wyniku pracę ma stracić maksymalnie 1100 osób. Pekao porozumiał się już w tej kwestii ze związkami zawodowymi.

Bank Pocztowy przeprowadzi zwolnienia grupowe

W okresie od maja 2021 roku do 30 września 2021 roku Bank Pocztowy planuje przeprowadzenie zwolnień grupowych. Proces obejmie zarówno pracowników centrali banku jak i sieci dystrybucji. Stosunki pracy zostaną rozwiązane z nie więcej niż 235 osobami.

Dzisiaj, zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, stosowne zawiadomienie o zamiarze przeprowadzenia zwolnienia trafi do organizacji związkowych w celu konsultacji społecznych. Rozmowy na temat zwolnień, zgodnie z przepisami prawa, będą prowadzone przez wymagany przepisami okres 20 dni i zakończą się w maju bieżącego roku.

Powodem pogorszenie wyników finansowych

Jak podkreśla zarząd, przyczyną planowanych zwolnień grupowych jest pogorszenie wyników finansowych banku, a także prognoza dalszych potencjalnych strat. W związku z wysoką niepewnością makroekonomiczną, w obliczu pandemii COVID-19 i związaną z nią zmniejszoną sprzedażą, niskimi stopami procentowymi, gorsze wyniki finansowe mogą utrzymać się w kolejnych okresach. Okoliczności te sprawiają, że w opinii zarządu Banku Pocztowego restrukturyzacja zatrudnienia staje się niezbędnym działaniem wymaganym dla przywrócenia trwałej operacyjnej rentowności Banku.

Zapowiedziane zwolnienie grupowe wpisuje się w działania naprawcze z obszaru rentowności przewidziane w niedawno wdrożonym planie naprawy Banku Pocztowego.

W opinii zarządu, proces zwolnienia grupowego to również pochodna zmian w sektorze bankowym – przyspieszonej przez pandemię cyfryzacji oraz odwrotu klientów od placówek stacjonarnych na rzecz bankowości online – które wymuszają na bankach reorganizację.