Certyfikat „Obiekt bez barier” poświadcza, że budynek posiada udogodnienia m.in. dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu, wzroku, słuchu oraz seniorów i opiekunów małych dzieci. W przypadku placówki bankowej oznacza to możliwość skorzystania ze wszystkich usług, dla osób niewidzących, głuchych czy poruszających się na wózku.
100 placówek BNP Paribas z certyfikatem „Obiekt bez barier”
Każda placówka Banku BNP Paribas jest wyposażona w lupę powiększającą oraz ramkę ułatwiającą złożenie podpisu osobom z niepełnosprawnością narządu wzroku. Bank udostępnia również możliwość zapoznania się z wzorami umów w formie nagrania audio, wydruku powiększonego oraz wydruku dokumentów przełożonych na alfabet Braille’a.
BNP Paribas zapewnia także pomoc tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM). Taką usługę można zamówić już w momencie umawiania spotkania z doradcą. W niemal 120 placówkach banku funkcjonują także pętle indukcyjne, czyli systemy wspomagania słuchu. Klienci mogą zamówić także nagrania wizualne treści dokumentów w PJM.
– Dla wielu osób z niepełnosprawnościami najprostsze czynności mogą być niewykonalne z bardzo prozaicznych powodów – np. zbyt wąskich drzwi, aby zmieścić się w nich wózkiem. Certyfikat przyznawany przez Fundację Integracja to dowód, że mnóstwo detali zostało dopasowanych do potrzeb takich ludzi. Nie muszą obawiać się o to, że druk na dokumencie będzie zbyt mały lub okienko umiejscowione zbyt wysoko, aby porozumieć się z konsultantem – tłumaczy Agata Roczniak, Prezeska Fundacji Diversum i Ekspertka ds. Włączania OzN w Banku BNP Paribas.