W jaki sposób innowacje są rozwijane w strukturach korporacyjnych? Jak wygląda proces wdrażania nowych rozwiązań we współpracy ze startupem? Na te i na inne pytania odpowiedziała w naszym wywiadzie Katarzyna Wódka, specjalista ds. partnerstwa w innowacji w Banku Pekao. Warto posłuchać!

Nowe szaty PeoPay

PeoPay 4.0 ma za zadanie umożliwić użytkownikom zarządzanie swoimi finansami jedynie poprzez aplikację. Nowa odsłona ma być swoistym „punktem dowodzenia”, w dodatku w 100% skonfigurowanym pod konkretnego klienta. Od teraz sami zdecydujemy w jaki sposób ma wyglądać nasz pulpit, a także które z funkcjonalności i elementów interfejsu chcemy widzieć na głównym ekranie aplikacji.

Efigence przebudowało i zoptymalizowało cały dotychczasowy dashboard. Pozwala on teraz na wykonanie wielu okołobankowych interakcji i dostarcza aktualnych informacji dotyczących m.in. ostatnich transakcji. Zastosowane rozwiązanie bazuje na modelu znanym głównie z social mediów.

— Nowoczesne podejście do Personal Finance Management to dla nas priorytet, a funkcjonalna i intuicyjna aplikacja mobilna stanowi podstawę współczesnej bankowości. PeoPay 4.0 pozwala klientom prowadzić swoje finanse całkowiecie w kanale mobilnym. Nasza aplikacja daje także teraz dostęp do usług pozabankowych, tworząc centralny punkt dla większości codziennych okołofinansowych czynności. Cieszymy się, że mogliśmy przy tym projekcie pracować z Efigence. Mocno skupiliśmy się na nowej grupie potencjalnych użytkowników, którzy przywykli już do aktywnego korzystania z rozwiązań mobilnych –podsumowuje Michał Ornatowski, Lead of Alternative Payments and Value Added Services Team w Banku Pekao.

Co nowego w PeoPay?

Jednym z ważniejszych celów odświeżenia aplikacji było zwiększenie liczby jej użytkowników. Bank Pekao w rozwoju swoich usług zamierza skupić się głównie na tych klientach, którzy charakteryzują się ponadprzeciętnymi kompetencjami cyfrowymi i są maksymalnie mobilni.

Wspólnie z teamem Efigence, oba przedsiębiorstwa mocno stawiają na personalizację oraz dopasowanie do kluczowych potrzeb klienta. Zespoły obserwują zachowania użytkowników aktywnie korzystających ze środowiska mobilnego i wyciągają wnioski.

— Istotnym założeniem nowej wersji PeoPay jest także wspieranie klienta na każdym etapie korzystania z aplikacji. Miało to zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Właśnie dlatego tak wiele uwagi poświęciliśmy aspektowi customizacji w aplikacji, by użytkownik mógł dostosować to narzędzie do swoich potrzeb. Równie ważne było bezpieczne wprowadzenie klienta przy pomocy stworzonego od nowa on- boardingu – komentuje Paweł Dunia, UX Director w Efigence.

Kolejnym celem odświeżenia aplikacji było zwiększenie sprzedaży produktów bankowych. Mowa tu o rozwiązaniach związanych z codziennymi płatnościami tj.: parkowanie, bilety, przejazdy na autostradzie, etc. Maksymalne uproszczenie wejścia w proces zakupowy oraz poszerzenie oferty Pekao o usługi niebankowe ma się przełożyć na zwiększoną liczbę użytkowników w przyszłóści.

Jednym z ostatnich, choć nie mniej ważnych obszarów zmian, było także stworzenie systemu placementów reklamowych. Chodzi tu o takie miejsca w aplikacji, w których uwaga odbiorcy może zostać skupiona na elemencie interfejsu wprowadzającym w proces sprzedażowy. Istotnym założeniem była tu rezygnacja z modelu banerowego na rzecz podejścia narzędziowego.