Getin Noble Bank wdrożył rozwiązanie KIR już w grudniu ubiegłego roku, w wersji umożliwiającej korzystanie wyłącznie z usług komercyjnych, oferowanych przez dostawców m.in. z branży ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, energetycznej czy gier losowych. Aktualnie usługa została rozszerzona o możliwość uzyskania dostępu do usług administracji publicznej, dzięki integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl) oraz Profilem Zaufanym.
Getin Bank rozszerza wdrożenie mojeID
– Dotychczasowe wdrożenie we współpracy z KIR usługi mojeID w obszarze komercyjnym spotkało się z bardzo dobrym odbiorem przez naszych klientów. Rozszerzenie możliwości wykorzystania zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach administracji publicznej, w tym zakładania i wykorzystania Profilu Zaufanego, znacznie ułatwi realizację wszelkich czynności wykonywanych online w relacji z administracją publiczną. Jesteśmy przekonani, że nasi klienci docenią tę usługę i będą z niej chętnie korzystać – mówi Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Banku.
– Z mojeID już teraz może korzystać 14 mln użytkowników bankowości elektronicznej, a z czasem liczba ta będzie dalej rosnąć. Nasze rozwiązanie jest uniwersalne, bo może być wykorzystane w wielu przypadkach: przy przedłużaniu umowy z dostawcą energii, sprzedaży polisy ubezpieczeniowej, potwierdzaniu pełnoletniości oraz właśnie w usługach publicznych. Przykładowo, mojeID jest jedną z metod zdalnego potwierdzania tożsamości przy rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19. Możliwie szerokie upowszechnianie tej usługi pozwala na równomierny rozwój cyfrowej gospodarki w obszarze komercyjnym, jak i w administracji publicznej – mówi Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR.
Wcześniej na rozszerzone wdrożenie mojeID, pozwalające na logowanie się także do serwisów administracji publicznej, zdecydowały się PKO Bank Polski, Pekao, BOŚ, banki spółdzielcze SGB i BPS oraz BNP Paribas.