
Placeme to firma o polsko-portugalskich korzeniach, która powstała w 2017 roku. Spółka oferuje platformę zbliżoną do Google Analytics, ale dla świata rzeczywistego – na podstawie danych geoprzestrzennych dostarcza kompleksowych wskaźników o zachowaniu i natężeniu ruchu klientów w świecie offline, działań konkurencji oraz infrastrukturze dowolnie wybranej lokalizacji.
Co oferuje placeme?
Metryki pozwalają m.in. na tworzenie profili konsumenckich, prognozowanie zachowań grupy docelowej oraz monitorowanie mikro-rynku, dzięki czemu klienci aplikacji uzyskują rekomendację dotyczącą optymalizacji ich działań strategicznych, sprzedażowych, marketingowych, czy tych związanych z ekspansją.
– Na rynku dostępnych jest szereg rozwiązań, które pozwalają zrozumieć klientów online – jednak nie mają zastosowania do analityki świata rzeczywistego. Placeme oferuje narzędzie dostarczające informacji o zachowaniu konsumentów w świecie realnym. Dostarczamy dane z milionów urządzeń mobilnych, łączymy je z setkami innych zestawów danych i analizujemy sposób interakcji ludzi ze sklepami i punktami usługowymi – komentuje Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel placeme.
Placeme pozyskało 2 mln złotych od bValue
Po otrzymaniu finansowania od inwestorów portugalskich na dalsze działania, firma pozyskała obecnie rundę finansowania w wysokości 2 mln PLN od funduszu bValue.
Dzięki wsparciu funduszu, firma będzie oferować nie jeden produkt, ale całą gamę rozwiązań dedykowanych dla strategicznych obszarów działania klientów korporacyjnych. Planowany w najbliższym czasie rebranding ma pomóc firmie w komunikacji nowej oferty produktowej – czytamy w komunikacie.
Z rozwiązań placeme korzystają firmy z polskiego i międzynarodowego rynku retail, FMCG, usług czy bankowości tacy jak Carrefour, P&G, Coca-Cola, Adidas, PKO BP. Firma otwiera się także na rynki międzynarodowe. W 2021 roku planuje ekspansję we Francji i Niemczech. Placeme zdobyła także liczne nagrody w konkursach związanych z innowacyjnością m.in. Aulery w 2019 roku.