Empik zapytał klientów o plany dotyczące Black Week. Badanie odbyło się w formie ankiety internetowej w dniach 7-14.11.2022 roku. Okazuje się, że jedynie 6% ankietowanych osób nie zamierza zrobić zakupów podczas listopadowego tygodnia promocji. Jako powód wskazują najczęściej ograniczenie wydatków.
Ile wydadzą konsumenci podczas Black Week?
Ponad 45% ankietowanych planuje zmieścić się w budżecie do 300 zł. Z kolei co piąty kupujący przeznaczy na ten cel od 300 do 500 zł. Tyle samo osób przewiduje, że wyda ponad pół tysiąca złotych – wynika z badania Empik.
Konsumenci na zakupowe okazje będą czatować przede wszystkim online (80% wskazań). Co drugi ankietowany zamierza skorzystać w tym celu także z aplikacji mobilnej. Jednocześnie niemal połowa ankietowanych wybierze się na łowy do sklepów stacjonarnych.
Black Week to przede wszystkim okazja do zakupu prezentów świątecznych z wyprzedzeniem – wskazuje na to 60% respondentów. Niemal co drugi badany poluje na konkretny, upatrzony produkt i liczy na okazyjną cenę.
Rusza Black Week w Empiku
Klienci Empiku podczas tzw. Czarnego Tygodnia planują kupić przede wszystkim książki (80%). Co trzeci respondent jest zainteresowany zakupem planszówek i zabawek. Niemal tyle samo ankietowanych liczy na ciekawe okazje na kosmetyki. Z badania wynika, że sporym wzięciem będą cieszyć się także odzież, obuwie i dodatki (22%).
Jak pokazuje badanie Empiku, kobiety planują częściej zakup kosmetyków (35%) i zabawek (36%), za to mężczyźni – płyt muzycznych (42%), elektroniki w tym smartfonów, laptopów czy czytników (31%) oraz gier i konsol (28%).
Black Week w Empiku potrwa do 26 listopada w salonach stacjonarnych. Z kolei na Empik.com oraz w aplikacji mobilnej promocje będą dostępne do niedzieli 27 listopada.