Podpisana umowa obejmuje wdrożenie nowego centralnego systemu bankowego, w tym głównego systemu transakcyjnego i hurtowni danych, oraz jego eksploatację z wykorzystaniem centrów przetwarzania danych Asseco. Zmiany dotyczyć będą również systemu bankowości internetowej nowej generacji dla klientów detalicznych i firmowych oraz aplikacji mobilnej.
Bank BPS stawia na nową bankowość internetową i aplikację mobilną
– Zmiany, które prowadzimy w Banku BPS, dotyczą nie tylko wdrażania nowoczesnych technologii dla klientów detalicznych i biznesowych, mają także służyć coraz lepszej obsłudze zrzeszonych Banków Spółdzielczych. Z uwagi na wymagające otoczenie gospodarcze musimy przy tym szukać optymalizacji kosztowych – mówi Artur Adamczyk, Prezes Zarządu Banku BPS.
– Nowy system centralny pozwoli nam wejść w kolejny etap rozwoju technologicznego i usprawni pracę całego banku. Jednocześnie wierzę, że będzie to dla wszystkich Banków Spółdzielczych w naszym Zrzeszeniu impuls do przyspieszenia procesów cyfryzacji – dodaje.
Bank BPS i Asseco Poland współpracują już od jakiegoś czasu. Asseco obsługuje znaczną część Zrzeszenia BPS. Teraz nowa umowa została podpisana na okres 10 lat z możliwością przedłużenia.
Banki spółdzielcze coraz mocniej stawiają na rozwój bankowości internetowej i mobilnej. Przykładowo SGB Bank od kilku miesięcy rozbudowuje aplikację SGB Mobile. Ostatnio pojawiły się w niej szybkie płatności za autostrady – Autopay. Wcześniej wprowadzono między innymi możliwość zarządzania subskrypcjami.