Na koniec sierpnia aplikacja mobilna Banku Pekao miała ponad 2,3 miliona aktywnych użytkowników. Udostępniona w drugiej połowie 2021 roku wersja 4.0 aplikacji PeoPay wprowadziła oprócz wspomnianych płatności za autostrady, parkingi i bilety komunikacji miejskiej, także możliwość korzystania z dodatkowych modułów jak inwestycje czy notowania.

Już 1,3 mln klientów Pekao bankuje tylko mobilnie

Bank Pekao poinformował, że ciągu ostatnich lat całkowicie odwróciła się struktura logowań do bankowości. Z telefonu w tym celu korzysta 8 na 10 użytkowników, podczas gdy logowanie „tradycyjne” z poziomu komputera wybiera tylko 20% klientów. Klienci indywidualni banku mogą wykonać „z kanapy” już ponad 60% wszystkich dostępnych operacji i procesów.

Najwięcej aktywnych użytkowników bankowości internetowej Bank Pekao ma w Warszawie, Krakowie i Łodzi. Najliczniejszą grupę użytkowników bankowości elektronicznej i mobilnej stanowią klienci w wieku do 35 lat.  To kobiety są bardziej „digitalowe” i „mobilne” we wszystkich grupach docelowych.

Jakie dyspozycje klienci Banku Pekao wykonują najczęściej? Bank odnotowuje, że nawet 50% zleceń składanych przez klientów w kanałach elektronicznych dotyczy pożyczki gotówkowej. Bank Pekao zapewnia, że zadbał by oferta pożyczki była dostępna zdalnie, z minimum formalności.

Warto przypomnieć, że Bank Pekao kilka dni temu otworzył nowy, flagowy oddział, który wyróżnia się nowoczesnym designem oraz innowacyjnymi rozwiązaniami. Znajduje się on w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 89. W placówce wydzielono strefę self-service, w której można skorzystać z bankowości internetowej Pekao24.