W komunikacie prasowym Empiku czytamy, że zarząd firmy podjął decyzję o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych. Oznacza to, że te lokalizacje nie zostaną otwarte 4 maja. Empik nie wyklucza dalszych wypowiedzeń umów w lokalizacjach, w których przy obecnych warunkach najmu prowadzenie rentownej działalności będzie trwale niemożliwe. Firma prowadzi negocjacje w zakresie modyfikacji warunków najmu, które odzwierciedlą nową rzeczywistość ekonomiczną.
Grupa Empik prognozuje, że ze względu na stan epidemii, który będzie polską rzeczywistością przez kolejne kilkanaście miesięcy, centra handlowe zanotują znaczące spadki odwiedzalności. Nowy reżim sanitarny, zamknięte kina, ograniczony dostęp do stref fitness i rozrywki, foodcourtów, a także potencjalne bankructwa mniejszych sieci, spowodują, że duże centra handlowe stracą znacząco na swojej atrakcyjności.
Zmieniają się nawyki zakupowe Polaków
Jednocześnie trwale zmienią się zakupowe nawyki części klientów, którzy coraz chętniej i częściej będą korzystać z zakupów online. Już teraz Empik notuje trzycyfrowe wzrosty w sprzedaży online i digital, której udział w 2019 zbliżył się do 40% obrotów, a w tym roku oczekiwany jest jego dalszy znaczący wzrost. Firma zapowiada dalsze inwestycje w tym obszarze.
Empik na swojej stronie internetowej podaje, że posiada 260 salonów oraz jeden z największych sklepów internetowych w polskim e-commerce. Firma od jakiegoś czasu bardzo mocno stawia na internetowe kanały sprzedaży, rozwija także usługi subskrypcyjne np. EmpikGO.