Czym właściwie jest embedded insurance? To osadzenie produktu ubezpieczeniowego w kontekstowo pasującym kanale sprzedaży. Dzięki temu klient kupując np. sprzęt może go od razu ubezpieczyć. Z kolei dla właściciela kanału to szansa na wygenerowanie dodatkowego przychodu.
Beesafe zaoferuje ubezpieczenia w modelu embedded
Marka ubezpieczeniowa Beesafe należy do wiedeńskiego koncernu Vienna Insurance Grup. Firma udostępnia m.in. kalkulator OC/AC, który od użytkownika wymaga podania jedynie daty urodzenia i numeru rejestracyjnego samochodu. Beesafe zdobył już ponad 150 tys. klientów. Kolejnym krokiem marki ma być zbudowanie pozycji w sektorze B2B2C.
Insurtech został członkiem globalnego stowarzyszenia Open & Embedded Insurance Observatory. Dzięki prowadzonym analizom i realizowanym projektom organizacja ta buduje bazę wiedzy na temat ubezpieczeń wbudowanych. Do dyspozycji członków stowarzyszenia są m.in. modele operacyjne, use case’y czy dane dotyczące wdrożeń i wyzwań rynkowych.
– Cała sztuka embedded insurance polega na odpowiednim osadzeniu ubezpieczenia we właściwym kontekście i we właściwym momencie. Ta idea zakłada spójność usługi dostarczanej przez ubezpieczyciela z produktem lub miejscem, dla którego ubezpieczenie jest dopełnieniem. Z tego rozwiązania będą więc mogli skorzystać np. użytkownicy sklepów internetowych czy aplikacji, nabywający chociażby wartościowy sprzęt elektroniczny, choć zakres jest zdecydowanie szerszy – wyjaśnia Rafał Mosionek z Beesafe.
– Ubezpieczenia w formule embedded to bardzo konkretna propozycja wartości dla dystrybutorów i klientów. Z jednej strony dajemy mierzalną i konkretną ochronę ubezpieczeniową w postaci dopasowanych produktów, a z drugiej partnerom biznesowym i dystrybutorom oferujemy bardzo konkretną wartość w postaci szansy na dodatkowy przychód – dodaje Rafał Mosionek.