Na start funkcja jest dostępna dla wybranych użytkowników w kilku krajach anglojęzycznych, w tym w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Nowej Zelandii.
„Your Year with ChatGPT” jest udostępniane użytkownikom planów Free, Plus oraz Pro, pod warunkiem, że mają włączone opcje zapisywania wspomnień (reference saved memories) oraz historii czatów (reference chat history) oraz osiągnęli minimalny próg ilości rozmów w ciągu roku. Z funkcji nie skorzystają natomiast konta Team, Enterprise oraz Education. OpenAI podkreśla, że całe doświadczenie zostało zaprojektowane jako “lekkie, nastawione na prywatność i kontrolowane przez użytkownika”.
Podobnie jak Spotify Wrapped, roczne podsumowanie ChatGPT wykorzystuje atrakcyjne grafiki i elementy personalizacji. Użytkownicy otrzymują symboliczne „nagrody” odzwierciedlające sposób, w jaki korzystali z narzędzia. Przykładowo, osoby często opracowujące różne pomysły i koncepcje z pomocą chatbota mogą otrzymać tytuł „Creative Debugger”. Dodatkowo ChatGPT generuje wiersz oraz obraz, które podsumowują rok użytkownika w kontekście jego głównych zainteresowań i tematów rozmów.
Roczne podsumowanie będzie promowane na ekranie głównym aplikacji ChatGPT, jednak nie uruchomi się automatycznie i nie jest narzucane użytkownikom. Funkcja będzie dostępna zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i w aplikacjach mobilnych na iOS oraz Androida. Co więcej, użytkownik może samodzielnie poprosić o podsumowanie, wpisując w rozmowie polecenie „Your Year with ChatGPT”.


