Chatbot
Chatbot to bot internetowy wykorzystujący elementy sztucznej inteligencji do wchodzenia w interakcję z użytkownikiem. Najczęściej chodzi o odpowiedź na pytania klientów za pośrednictwem chatu w Messengerze lub WhatsApp w ramach kontaktu z obsługą klienta. Przykładowo chatbot Messenger pozwala na uzyskanie natychmiastowej odpowiedzi, złożenie zamówienia lub przyjęcia reklamacji. Chatboty są coraz częściej wykorzystywane w bankowości i w sektorze finansowym. Swoje rozwiązania wprowadza także Google i wiele innych potentatów internetowych.
Chatbot Santandera odpowiedział na ponad 1 mln pytań klientów
Baza wiedzy Santiego pozwala m.in. na pomoc w otwarciu konta na selfie, obsłudze BLIKA, rejestracji urządzenia czy otwarcia konta dla dziecka.
Chatbot DHL Express odpowie na pytania klientów na WhatsAppie
DHL Express uruchamia wirtualnego asystenta w aplikacji WhatsApp. Potrafi on m.in. odnaleźć przesyłkę, podać jej status oraz wyszukać punkt partnerski firmy.
Sztuczna inteligencja w rozmowach wideo. Polski startup SmartyMeet
W ramach spółki powstaje asystent AI, który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.
Sprzedażowy chatbot na Messengerze. Nowa wtyczka BotPay od Koda Bots
Jej zainstalowanie i skonfigurowanie automatycznie stworzy chatbota połączonego ze stroną danego sklepu na Facebooku.
Chatbot od KNF opowie o kryptowalutach, crowdfundingu i chmurze
Bot nazywa się FinTechASystent. Wykorzystuje on silnik przetwarzania języka naturalnego oraz sztuczną inteligencję.