FinTech Rejs to networkingowe wydarzenie dla branży FinTech. W jego ramach zaplanowano panele dyskusyjne, a także czterogodzinny rejs po rzece Odrze. Event odbędzie się we Wrocławiu, jego organizatorem jest Rafał Tomkowicz. FinTech Rejs 2022 zaplanowano na 9 czerwca 2022 roku.
CRIF szuka młodych do współpracy
Jak wygląda stan wiedzy o finansach młodych Polaków? Co charakteryzuje ich decyzje konsumenckie i postawy finansowe? Z jakimi trendami są one związane? Profil zachowań współczesnej młodzieży budzi wiele niepewności świata finansów. Pokolenie Z znacząco różni się bowiem od swoich poprzedników.
Jego typowym przedstawicielem jest zazwyczaj osoba w wieku 18-25 lat, która ma średnio 4 113 zł długu (dane CRIF na koniec roku 2021). Co więcej, taka osoba nie zawsze wie jak go spłacić. Pokolenie to nie zadłuża się na wysokie kwoty, ale zarówno liczba dłużników, jak i wartość zobowiązań rośnie najdynamiczniej.
Jakie jeszcze jest Pokolenie Z? Zamiast zaciągać kredyty hipoteczne, by mieć mieszkanie na własność, wolą wynajmować. Zamiast kupować samochód, mają leasing. Chętnie biorą na raty najnowsze gadżety technologiczne, typu laptop, smartphone czy tablet, nie rozumiejąc, w jaki sposób działają mechanizmy finansowania tych zakupów. Ze względu na brak stabilnych dochodów często zalegają z płatnościami, popadając w spirale zadłużenia i szukają alternatywnych form finansowania swoich zobowiązań.
Czy faktycznie takie podejście do finansów jest powszechne wśród młodych ludzi?
CRIF Sp. z o.o. we współpracy ze Banking Magazine oraz Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu przygotowuje badanie świadomości finansowej młodych Polaków pod kierownictwem dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, prof. UEW. Celem badania jest opisanie stanu wiedzy Pokolenia Z na temat ich finansów i sposobów nimi zarządzania.
Projekt potrwa do czerwca 2022 r., a jego wyniki zostaną zaprezentowane w formie raportu na wydarzeniu networkingowym branży FinTech Fintech Rejs we Wrocławiu 9 czerwca 2022. Raport zostanie również udostępniony mediom.
— W ciągu zaledwie dwóch ostatnich lat jesteśmy świadkami zmiany pokoleniowej w sposobie życia jak również edukacji. Zwłaszcza ten drugi element naszych doświadczeń będzie znamienny w skutkach, które pewnie zaobserwujemy na przestrzeni najbliższych lat. Badanie Świadomości finansowej młodych Polaków to niezmiernie ważny wkład każdego z nas, aby pokazać potrzeby, sposoby a przede wszystkim nastroje i stan wiedzy na dziś. To pewnie również niezwykle ważny element poznania trendów, a co za tym idzie pełnej ścieżki edukacyjno- informacyjnej w danym kierunku nowych, być może alternatywnych form budowania tej świadomości – skomentował współpracę w projekcie Rafał Tomkowicz, redaktor naczelny BankingMagazine.