Obie firmy łączy to, że oferują narzędzia wspierające polskie firmy z branży e-commerce w ekspansji na zagraniczne rynki (cross-border e-commerce). Dzięki współpracy partnerskiej Ebury i Shopera polscy e-sprzedawcy zyskają narzędzia do wyjścia na rynki zagraniczne, a także zarządzanie ryzykiem kursowym przy sprzedaży w wielu walutach – czytamy w informacji prasowej.
Ebury nawiązuje partnerstwo z Shoperem
Współpraca Ebury z Shoperem rozpoczyna się w momencie, w którym gwałtownie wzrasta liczba polskich firm sprzedających online, rozważających albo rozpoczynających działalność za granicą. Z badań Shopera wynika, że ekspansję międzynarodową planuje 14% klientów tej firmy. Potencjał do rozwoju zagranicznego e-commerce potwierdzają też dane Eurostatu: 5,9% polskich przedsiębiorstw w 2021 r. sprzedawało online za granicę na europejskie rynki – podczas gdy unijna średnia to 8,1%.
– Zainteresowanie cross-borderem szybko wzrasta, dlatego opracowaliśmy nasz model współpracy. Umożliwia on obecnym i przyszłym klientom platformy Shoper dostęp do naszych rozwiązań w zakresie międzynarodowej bankowości transakcyjnej i zarządzania ryzykiem. Wskazałbym wśród nich przede wszystkim rachunki walutowe z wirtualnym numerem IBAN dostępne na ponad 30 rynkach, możliwość odbierania należności w ponad 40 walutach, wsparcie w zarządzaniu ryzykiem walutowym i finansowanie zakupów– mówi Jakub Makurat, Country Manager Ebury na Polskę, Czechy, Słowację i państwa bałtyckie.
– Rozmawiamy z naszymi sprzedawcami. Z tych interakcji wynika, że wielu z nich rozważa ekspansję na rynki zagraniczne, szukając pomocy doświadczonych ekspertów. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowego wsparcia sklepom internetowym, które planują podobne kroki. Partnerstwo z Ebury to ważny element tej oferty. Co ważne, z tych rozwiązań może skorzystać każdy rodzaj działalności – zarówno duże, jak i średnie oraz małe firmy – podkreśla Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services w Shoper.
Jakub Makurat i Łukasz Piechowiak podkreślają, że właściciele sklepów internetowych, którzy planują sprzedaż w modelu cross-border e-commerce, często pomijają aspekt transakcyjny. Zapominają np. o tym, jak istotne są koszty wynikające z przewalutowania transakcji. Firmy mogą w ten sposób tracić nawet 4–5 proc. przychodów, co znacząco zmniejsza marżę, a nawet powoduje jej utratę. Sprzedawcy cross-border e-commerce są jednak w stanie zapobiegać erozji marży, stosując dostępne rozwiązania i zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym.