Do końca lutego 2026 roku weryfikacja dwuetapowa będzie rozwiązaniem dobrowolnym. Po tej dacie logowanie wyłącznie z wykorzystaniem numeru telefonu i przesyłanego na ten numer kodu SMS przestanie być możliwe. Aby uzyskać dostęp do konta, konieczne będzie również podanie adresu e-mail.
Obowiązkowa dwustopniowa weryfikacja w aplikacji mobilnej InPost
Dodatkowo osoby, które od 23 września 2025 roku aktywują usługę płatności InPost Pay, już od początku będą zobowiązane do korzystania z nowego systemu logowania. Nowy regulamin InPost można pobrać tutaj.
InPost dołącza tym samym do grona firm, które wprowadziły dodatkowe zabezpieczenia dostępu do kont użytkowników. Podobne rozwiązania są dziś normą w bankowości internetowej, a coraz częściej wprowadzają je również platformy społecznościowe i serwisy e-commerce. Ostatnio pisaliśmy, że obowiązkową dwuskładnikową weryfikację tożsamości wprowadza XTB.
Dwustopniowa weryfikacja znacząco utrudnia przejęcie konta w przypadku wycieku danych logowania. Nawet jeśli cyberprzestępcy zdobędą numer telefonu czy hasło, nie będą mogli zalogować się bez dodatkowego potwierdzenia tożsamości przez właściciela konta.
Niedawno pisaliśmy, że InPost skierował przeciwko Allegro pozew do sądu arbitrażowego, domagając się zapłaty blisko 100 mln zł kary. Spółka zarzuca największej platformie e-commerce w Polsce manipulowanie preferencjami klientów przy wyborze formy dostawy.
Ciekawostką może być również ostatnia integracja aplikacji InPost Mobile z Apple CarPlay. Pozwoli to użytkownikom na odbieranie przesyłek bezpośrednio z ekranu samochodu – bez konieczności używania telefonu. Integracja umożliwi również nawigację do wybranego paczkomatu.