Polacy są zaznajomieni z koncepcją Kup Teraz, Zapłać Później, 89% badanych twierdzi, że zna tę usługę, globalnie ten odsetek wynosi 81%. Polscy konsumenci chcą cieszyć się elastycznością i wygodą płatności odroczonych, ale z poczuciem bezpieczeństwa związanym z zaufanym dostawcą, takim jak bank lub sieć płatnicza.
Zaufanie do dostawców płatności
Dziś tylko 47% polskich konsumentów przyznaje, że czuje się komfortowo korzystając z Kup Teraz, Zapłać Później. Jak wynika z badania Mastercard New Payment Index to, jaka instytucja udostępnia tę formę finansowania jest dla kupujących bardzo ważne. 62% konsumentów w Polsce przyznaje, że byliby bardziej zainteresowani korzystaniem z opcji płatności odroczonych oferowanej przez ich bank, a 60% czułaby się bezpieczniej korzystając z rozwiązania Kup Teraz, Zapłać Później wspieranego przez dużą sieć płatniczą, niż z rozwiązań innych dostawców.
– Polacy są otwarci na nowe usługi w obszarze płatności, ale jednocześnie widać bardzo silną zależność między wygodą a bezpieczeństwem. Świadomość usługi płatności odroczonych jest wysoka, ale ogólny komfort konsumentów związany z zagadnieniami takimi jak wpływ na zdolność kredytową oraz udostępnianie danych konsumenta pozostaje niski – mówi.
Równie ważna w tym kontekście jest również edukacja konsumentów, aby z rozwagą i odpowiedzialnością korzystali z rozwiązań Buy Now Pay Later biorąc pod uwagę swoją płynność finansową.
BNPL – jak korzystają Polacy?
68% polskich konsumentów przyznaje, że chętniej korzysta z usługi Kup Teraz, Zapłać Później przy większych lub nagłych zakupach, a 31% spośród tych, którzy korzystają z tej formy finansowania twierdzi, że pomaga im ona w planowaniu budżetu domowego. Niskie lub zerowe oprocentowanie oferowane przez rozwiązania płatności odroczonych jest znaczącą zachętą dla ponad połowy Polaków do sięgania po nie częściej.