Nie jest to nowość na rynku. Podobną aplikację już od dwóch lat oferuje Orlen, a nazywa się ona Orlen Pay. Rozwiązanie jest proste – pobierasz apkę, rejestrujesz się i podpinasz źródło płatności (kartę). Następnie użytkownik może, po zatankowaniu paliwa, zeskanować kod QR na dystrybutorze i opłacić rachunek. Faktura lub paragon trafiają na e-mail podany przy rejestracji. To intuicyjne rozwiązanie, chociaż początki miało niełatwe.

Wygląda na to, że Lotosowi spodobało się rozwiązanie oferowane przez Orlen. Aplikacja LOTOS Pay&Go nie będzie się specjalnie wyróżniać, ale jest to niewątpliwie krok w dobrym „fintechowym” kierunku. Po zatankowaniu użytkownik będzie musiał zeskanować kod QR znajdujący się na dystrybutorze, który zidentyfikuje stację oraz dystrybutor, z którego korzysta klient. W kolejnym kroku należy podać adres mailowy, na który zostanie wysłany 4-cyfrowy kod weryfikacyjny. Następnie użytkownik otrzyma wybór: płatność tradycyjna w kasie lub płatność mobilna (za pomocą BLIK-a). Docelowo spółka rozważa także możliwość użycia kart płatniczych lub na przykład wirtualnych portfeli takich jak Google Pay i Apple Pay.

Apka LOTOS Pay&Go będzie dostępna dla wszystkich

Aplikacja będzie dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą. Ewentualna faktura będzie wysyłana do klienta mailowo po zakończonej transakcji zdalnej.

– Aplikacja do płatności mobilnych to udogodnienie szczególnie ważne w czasie pandemii, gdy ze względów bezpieczeństwa konieczne jest zachowanie dystansu i ograniczanie kontaktów.Nowe rozwiązanie nie tylko usprawni i przyspieszy obsługę, ale także ułatwi korzystanie ze stacji paliw osobom niepełnosprawnym czy rodzicom z małymi dziećmi – mówi Wojciech Weiss, prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Wprowadzenie aplikacji LOTOS Pay&Go będzie przebiegało etapami. W pierwszym, aplikacja będzie umożliwiała dokonywanie płatności za zakup paliwa na wybranych 15 stacjach LOTOS (lista poniżej). W II kwartale 2021 r. planowane jest, aby aplikacja objęła większość stacji sieci LOTOS. W kolejnych etapach aplikacja zostanie rozbudowana o dodatkowe moduły, m.in. nawigowanie do stacji LOTOS, nowe formy płatności czy zakup produktów sklepowych dostępnych „na podjeździe” (np. płynu do spryskiwaczy).

Do czasu pełnego uruchomienia nowej aplikacji LOTOS Pay&Go, planowanego na II kwartał 2021 r., funkcjonować będzie nadal dotychczasowa aplikacja „LOTOS dla Kierowcy”. Spółka LOTOS ma w swoim portfolio ok. 500 stacji paliw.

/Fintek.pl