Modułowe rozwiązanie Mangopay miało zostać zaprojektowane w ten sposób, aby marketplace mógł wybrać i stworzyć konkretną infrastrukturę płatniczą dla swoich potrzeb. Firma korzysta też z rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji od spółki Nethone – przejętej w 2022 roku, zajmującej się wykrywaniem i zapobieganiem oszustwom płatniczym.
Mangopay integruje się z systemem BLIK
Teraz w komunikacie czytamy, że Mangopay integruje się z BLIKIEM, czyli jedną z najpopularniejszych metod płatności w Polsce, połączonej z 19 bankami. Rozwiązanie umożliwia użytkownikom dokonywanie natychmiastowych płatności za pośrednictwem mobilnej aplikacji bankowej a także wykonywanie przelewów online, wybierając płatność BLIKIEM w procesie składania zamówienia w sklepie internetowym, wprowadzając sześciocyfrowy kod BLIK, wygenerowany w ich aplikacji bankowej.
W 2023 roku płatności w e-commerce stanowiły nieco ponad połowę wszystkich transakcji BLIK. W sklepach internetowych płatności poprzez BLIK dokonano 921 milionów razy, co oznacza wzrost o 29% w stosunku do 2022 roku. W 2023 r. wartość transakcji internetowych osiągnęła 125,6 mld zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 89,2 mld zł.
W 2023 r. średnia kwota pojedynczego zakupu na platformach e-commerce w Polsce wyniosła 130 zł. Najwięcej transakcji e-commerce z wykorzystaniem BLIKA (267,7 mln) dokonano w czwartym kwartale 2023 roku. BLIK był najczęściej wykorzystywany na platformach typu marketplace (wzrost o 23% rok do roku), gdzie średnia wartość koszyka zakupowego wynosiła 121 zł.