Platforma online działa na podstawie analizy danych Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczą one m.in. średniej wysokości opłat za czynsz oraz wynagrodzenia, zagregowanych z trendami zakupowymi w obszarze podstawowych i codziennych zakupów pochodzącymi od Mastercard. Współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com jest agencja McCANN, która jednocześnie odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii. Za wdrożenie narzędzia, optymalizację pod kątem UX, design strony, jak również analitykę odpowiada agencja Spacecamp. Zakupem mediów zajął się Carat.

Mastercard udostępnia swoje narzędzie za darmo

GdzieZamieszkac.com prezentuje przybliżone koszty życia w różnych miastach i regionach kraju. Dzięki temu, przybyli do Polski obywatele Ukrainy, szukający miejsca do zamieszkania, mogą znaleźć lokalizację optymalną pod kątem ich sytuacji rodzinnej i budżetu.

Narzędzie dostępne jest bez rejestracji czy logowania. Żeby otrzymać możliwie najbardziej dopasowane do swojej sytuacji wyniki, należy w pierwszych krokach podać kilka podstawowych informacji. Chodzi tutaj o takie dane jak wielkość gospodarstwa domowego, wykonywany zawód czy preferowany sposób transportu.

GdzieZamieszkac.com dostępne jest w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. Nowe narzędzie od Mastercard wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

Wspomniane już wyżej analizy trendów zakupowych są zagregowane z ogólnodostępnymi informacjami statystycznymi. Wyniki są aktualizowane zgodnie z cyklem odświeżania informacji podawanych przez GUS. Dzięki temu poszukujący nowej lokalizacji użytkownicy, otrzymują wyniki bazujące na aktualnej sytuacji w kraju.

— Miliony uchodźców, którzy w efekcie wojny w Ukrainie, przybyli do naszego kraju potrzebowali w pierwszym momencie wsparcia i opieki. 69% szukających nowego miejsca do samodzielnego życia preferuje miasta powyżej 200 tys. mieszkańców. Okazuje się jednak, że to w mniejszych miejscowościach łatwiej znaleźć pracę i udźwignąć bieżące koszty utrzymania rodziny. Nasze narzędzie umożliwia zweryfikowanie bieżącej sytuacji oraz możliwości szukającego i wybranie do życia takiej okolicy, w której poczuje się samodzielny i niezależny – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.