Pod koniec drugiego kwartału 2023 roku BLIK miał już ponad 14 mln użytkowników. W tym okresie zostało zrealizowanych 426 mln transakcji, co stanowi wzrost o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Co więcej, średnia dzienna liczba transakcji zbliża się do 5 mln, a w najlepszym dniu trzeciego kwartału, który przypadł na 8 września br., odnotowano przeszło 7 mln transakcji.
Płatności bezgotówkowe? Ponad połowa Polaków od razu myśli o BLIKU
Według badania Kantar w trzecim kwartale 2023 r. utrzymały się trendy z poprzednich czterech miesięcy (styczeń-kwiecień): znajomość wspomagana wyniosła aż 95 proc., spontaniczna 75 proc., a wskaźnik top of mind – oznaczający markę, która jako pierwsza przychodzi do głowy – sięgnął 54 proc.
Według metodologii Kantar – MDS (Meaningful, Different, Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), w tzw. indeksie Brand Power, BLIK uzyskał w trzecim kwartale br. wynik 42,5 proc. Utrzymuje on dwukrotną przewagę w stosunku do światowych marek, takich jak Visa (24,7 proc.) czy Mastercard (17 proc.), które w globalnym zestawieniu Kantar Brandz – Most Valuable Global Brands 2023, plasują się odpowiednio na 6 i 9 miejscu. Na polskim rynku BLIK wyprzedza również takie brandy płatnicze jak Google Pay (6,7 proc.), Apple Pay (4,1 proc.) czy Revolut (5,1 proc.).
Najdynamiczniej rozwijają się przelewy na telefon BLIK – między kwietniem a czerwcem br. użytkownicy wykonali 100 mln transakcji, czyli o trzy czwarte więcej niż w drugim kwartale 2022 roku. Do odbioru natychmiastowych przelewów zarejestrowano już ponad 15 mln numerów telefonów.
Kilka tygodni temu na Fintek.pl pisaliśmy, że internetowy serwis przelewów międzynarodowych TransferGo uruchomił rozliczenia BLIK jako kolejną metodę płatności. Od teraz wszyscy użytkownicy platformy TransferGo w Polsce będą mogli zapłacić BLIKIEM przelewając pieniądze z polskiego rachunku bankowego za granicę.