Nicolaus Bank współpracuje z Exea Data Center od 2018 roku, kiedy jako element planu digitalizacji rozpoczął wdrażanie strategii paperless polegającej na porzuceniu nieekologicznych i kosztownych form dokumentacji i kontaktu z klientami.
Etapy digitalizacji banku
Kolejnym krokiem było wykorzystanie możliwości chmury obliczeniowej we wszystkich obszarach działania organizacji. Biorąc pod uwagę fakt, że sektor bankowy wymaga najwyższych możliwych gwarancji bezpieczeństwa, a także jest szczególnie obwarowany przez regulatorów rynku, proces migracji wszystkich systemów do chmury stanowił wyzwanie, którego do tej pory nie podjął się żaden inny bank w Polsce.
W rezultacie gotowe rozwiązanie dla banku składa się z chmury obliczeniowej opartej na wirtualizacji lidera rynku – VMware, dedykowanej infrastruktury serwerowej i sieciowej, systemu kopii bezpieczeństwa wykorzystującego topowe rozwiązania Veeam, pełen pakiet rozwiązań Microsoft 365 oraz własne zasoby sprzętowe w zakresie nadzorowania sieci i połączenia z placówkami. Dodatkowo inżynierowie Exea przez 24 godziny na dobę zarządzają usługami cloud Nicolaus Banku monitorując je oraz udoskonalając, by z każdym miesiącem działały jeszcze wydajniej i efektywniej.
Korzyści z dygitalizacji
Wdrożenie powyższych komponentów pozwoliło ograniczyć wykorzystywanie oraz inwestycję we własne zasoby serwerowe, pozwalając skupić się na rozwoju działalności banku. Zastosowanie modelu cloud computing sprawiło, że potencjał zasobów informatycznych będących do dyspozycji wzmocnił możliwości operacyjne i rozwojowe oraz pozwolił reagować na wszelkie zdarzenia w czasie rzeczywistym. Ważna była także optymalizacja kosztowa poprzez dopasowanie infrastruktury sprzętowej w zależności od wymagań systemu, zapewnienie spójności infrastruktury oraz obszaru licencji oraz przeniesienie odpowiedzialności utrzymania infrastruktury sprzętowej na partnera, jakim jest Exea Data Center.
Dla banku jako instytucji zaufania publicznego niezwykle istotny jest aspekt bezpieczeństwa i zgodności z wymogami regulatorów rynku. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu chmurowemu wszystkie systemy banku zyskały nowy, nieosiągalny do tej pory poziom zabezpieczeń, przede wszystkim gwarancję ciągłości działania systemów bankowych, co bezpośrednio przekłada się także na minimalizację przestojów i skrócenie czasu obsługi klienta, zwiększoną dostępność do aplikacji bankowych oraz możliwość dużo szybszego rozwoju tych systemów. To także gwarancja należytego bezpieczeństwa dla wszelkich bankowych danych, w tym danych wrażliwych klientów.
Elastyczność rozwiązania, pełne wsparcie inżynierów Exea oraz dostęp do nowych technologii pozawalają na tworzenie środowisk testowych na potrzeby weryfikacji nowych systemów czy narzędzi. Środowiska te nie wymagają inwestycji i utrzymywania dodatkowej infrastruktury, umożliwiając płatności jedynie za faktycznie wykorzystane zasoby.
Dzięki chmurze możliwa była zarówno pełna cyfryzacja procesów wewnętrznych, jak i procesów obsługi klienta. Zwłaszcza w czasach pandemii ważna okazała się elastyczna możliwość dopasowywania zasobów informatycznych do potrzeb biznesowych oraz szybka reakcja na pojawiające się potrzeby banku – np. poprzez sprawne zapewnienie pracy zdalnej dla całej organizacji, zdalnej obsługi klientów oraz wykorzystanie z pozoru trudnego momentu i przekucie go w nowe perspektywy i możliwości.
Dowiedz się więcej podczas konferencji online
Nicolaus Bank wspólnie z Exea Data Center przygotowują konferencję, podczas której podzielą się doświadczeniem zdobytym podczas wdrożenia. W wydarzeniu udział wezmą: Łukasz Kotlarz – lider ds. digitalizacji Nicolaus Banku, Łukasz Ozimek – dyrektor ds. operacyjnych Exea Data Center oraz Andrzej Niziołek – dyrektor regionalny Veeam Software. Rejestracja i więcej szczegółów: www.bankwchmurze.pl.