Nowa aplikacja „CA24 Mobile – pełna korzyści” oferuje unikatowe doświadczenie klienta – m.in. poprzez innowacyjny design, znajdujący się o krok do przodu w stosunku do dzisiejszych, rynkowych potrzeb. Sprawia, że codzienne korzystanie z mobilnej bankowości staje się lekkie, przyjemne. W innowacyjny sposób prezentuje produkty i usługi banku, oferując pomysłowe akcenty jak, przykładowo, interfejs z kartami akordeonu, wysuwana szuflada z historią transakcji czy menu dolne.

Nowa aplikacja mobilna Credit Agricole

Firma Efigence odpowiada za sferę UX/UI aplikacji, nad którą wieloetapowo pracowała z zespołem banku. Stworzyła m.in. jej koncept, jednocześnie odpowiadając za rozwój design systemu, czyli uniwersalnej biblioteki komponentów dla całego ekosystemu mobilnego.

Jednym z najważniejszych założeń aplikacji był aspekt optymalizacji codziennego użytkowania. To właśnie temu służy m.in. akordeon – element interfejsu ekranu startowego, umożliwiający szybkie zaprezentowanie klientowi kompleksowej wiedzy dot. jego aktualnego, finansowego życia.

– Nowa aplikacja Credit Agricole maksymalnie skupia się na potrzebach klienta, buduje z nim trwałą relację, wspierając go w codziennych zadaniach. W drodze do osiągnięcia tego efektu, jednym z kluczowych elementów było odpowiednie zaprojektowanie narzędzia. Dlatego team Efigence został wbudowany w szeroki zespół o kompetencjach biznesowych, analitycznych i projektanckich banku, stanowiąc trzon części odpowiedzialnej za rozwiązania UX i UI w całym procesie. Cieszymy się, że przy tym szczególnie ważnym dla nas projekcie współpracowaliśmy z tak doświadczonym i znającym potrzeby naszych klientów partnerem – komentuje Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor zarządzający w obszarze Channel Excellence and Omnichannel Orchestration oraz Seamless Daily Banking.

Jaka jest w tym rola Efigence?

Projektanci z Efigence, wspólnie z zespołem Credit Agricole, przebudowali także architekturę informacji, proponując innowacyjny sposób myślenia o assetach finansowych klienta. Zostały one podzielone na daily bankingowe produkty, zgromadzone w zakładce „pieniądze” i te wolnozmienne, związane z oszczędzaniem i posiadaniem zasobów finansowych, zgrupowane w sekcji „majątek”.

– Zgodnie ze strategią banku, projektując postawiliśmy duży nacisk na ekspozycję dodatkowych korzyści dla użytkownika. Projekt przeprowadziliśmy wg naszej metodologii, zaczynając od – bardzo ważnego dla nas – etapu konceptu. Pozwala on wsłuchać się w insighty z organizacji, poznać tło technologiczne, zbadać i zrozumieć perspektywę użytkownika. Dzięki temu wyznaczamy kierunki rozwiązań UX-owych w projekcie, ale też zaczynamy mówić jednym językiem z klientem, co jest szczególnie ważne dla powodzenia całego projektu. Cieszymy się, że wspólnie z Credit Agricole możemy tworzyć rozwiązania zupełnie od nowa, które przenoszą relację między użytkownikiem a bankiem na kolejny poziom – podsumowuje Paweł Dunia, UX Director w Efigence.

Efigence jest również współautorem rozwiązania o nazwie „rzeka korzyści”, które – w centralnym miejscu aplikacji – w atrakcyjny, intrygujący sposób eksponuje Klub korzyści banku Credit Agricole. Klienci znajdą w nim dopasowane do siebie oferty topowych polskich i światowych marek. Oprócz rabatów na zakupy, w „rzece korzyści” klienci otrzymają także spersonalizowane propozycje produktów i usług banku, także dostępne na specjalnych warunkach. Klub korzyści jest zdecydowanie największym wyróżnikiem nowej CA24 Mobile na tle innych polskich aplikacji.

– Od strony wypracowywania user experience dla aplikacji mobilnej, praca nad tym projektem – przy tak szeroko zakrojonym zakresie – to było nie tylko ogromne wyzwanie, ale również wielka przyjemność i jeszcze większa satysfakcja. Stworzyliśmy doskonały zespół UX Designerów, którzy pracowali ramię w ramię z całymi zespołami specjalistów. Przeprowadziliśmy aż siedem badań użyteczności z 70 potencjalnymi użytkownikami – mówi Marcin Kindermann, dyrektor ds. User Experience w banku Credit Agricole.

Bank będzie rozwijał aplikację „CA24 Mobile – pełną korzyści”. Jeszcze w tym roku pojawią się w niej nowe usługi. Chodzi między innymi o płatności zbliżeniowe BLIK, czy możliwość opłacania parkowania i przejazdów autostradami.