mojeID od 2019 r. umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości użytkownika w relacjach z firmami i administracją publiczną. Z tej usługi dostarczanej przez KIR już teraz może korzystać ponad 14 mln użytkowników bankowości elektronicznej.

Wszystkie czynności związane z potwierdzaniem tożsamości elektronicznej są realizowane przez serwis internetowy banku użytkownika.

PKO Bank Polski jako pierwszy bank udostępnił swoim klientom możliwość potwierdzania tożsamości poprzez mojeID. Z usługi mogą również korzystać m.in. klienci Generali Życie. W sierpniu br. Getin Noble Bank udostępnił swoim klientom rozszerzone zastosowanie mojeID. Klienci banku za pomocą usługi od KIR mogą logować się do serwisów administracji publicznej.

Weryfikacja tożsamości w PKO TFI z mojeID

Klienci PKO Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych zyskali zdalny dostęp do wybranych usług, dotychczas wymagających osobistego potwierdzenia tożsamości.

– Dzięki zdalnemu potwierdzeniu tożsamości przez mojeID nasi klienci, którzy nie mają jeszcze dostępu do serwisu transakcyjnego i-Fundusze, mogą w ciągu kilku minut zaktualizować dane kontaktowe oraz złożyć inne dyspozycje. To duże ułatwienie i oszczędność czasu. Zależy nam na zapewnianiu naszym klientom nie tylko nowoczesnych, ale również intuicyjnych i bezpiecznych rozwiązań. mojeID spełnia najwyższe standardy ochrony danych i świetnie wpisuje się w naszą strategię digitalizacji obsługi – mówi Piotr Żochowski, Prezes PKO TFI.

PKO TFI zarządza środkami finansowymi w imieniu ponad 1,6 miliona klientów. Towarzystwo jest największym (pod względem aktywów) zarządzającym detalicznymi funduszami inwestycyjnymi w Polsce.