W ramach nowej funkcji sprzedawcy zyskają możliwość wyboru modelu finansowania zwrotów – mogą pozostać przy dotychczasowym rozwiązaniu, w którym to oni pokrywają koszty, lub zdecydować się na nową opcję, w której to klient zapłaci za usługę. Cena „Szybkiego Zwrotu” to 12,99 zł, a decyzja o wdrożeniu tej funkcji pozostaje w gestii sprzedających.
InPost wprowadza płatne szybkie zwroty
Kolejną istotną zmianą są nowe limity dla przesyłek pobraniowych. Od końca maja będzie można nadać przesyłkę z opcją płatności przy odbiorze nawet do kwoty 15 000 zł – dotychczasowy limit był znacznie niższy. Usprawnienia objęły również zasady pakowania – InPost zwiększa dopuszczalną ilość przewożonych płynów w jednej paczce z 750 ml do aż 5 litrów. Ponadto dopuszczony zostanie transport nieżrących środków chemii gospodarczej.
Zmiany dotkną także użytkowników aplikacji „Manager Paczek”. Osoby korzystające z niej bez stałej umowy z firmą muszą liczyć się z wprowadzeniem limitów salda i wpłat. Dodatkowo, w ramach usługi InStore, firma zyska prawo do pobierania rekompensat od partnerów za ewentualne opóźnienia w regulowaniu należności.
Wszystkie zmiany znajdą odzwierciedlenie w zaktualizowanych dokumentach, takich jak regulaminy usług Paczkomat 24/7 i InPost Kurier, zasady pakowania, regulamin aplikacji „Manager Paczek” oraz dokumenty związane z usługą InStore. Zmodyfikowane zostaną również cenniki usług, by uwzględnić nowe opcje – przede wszystkim „Szybkie Zwroty” oraz nowe progi płatności za pobraniem. Jednocześnie InPost podkreśla, że pozostałe opłaty i ceny usług pozostają bez zmian.
Ostatnio pisaliśmy również, że InPost wydłuża godziny graniczne dostaw paczek do swojej sieci logistycznej realizowanych przez sklep Amazon.pl. Już od 29 kwietnia przesyłki dostarczone do InPost nawet o 01:00, tafią do odbiorcy tego samego dnia. Oznacza to, że klienci Amazon.pl mogą składać zamówienia nawet do godziny 18:30 — z gwarancją, że paczka dotrze do nich już następnego dnia.