Dotychczas odroczone płatności święciły triumfy w e-sklepach działających przede wszystkim w segmentach: odzież, obuwie, sprzęt sportowy czy dom/ogród. Po raz pierwszy w Polsce są teraz dostępne w zupełnie nowej kategorii usług – dzięki współpracy PayPo z Eventim.pl można odroczyć płatność za bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe.

Debiut w branży koncertowej i sportowej

W sumie z odroczonych płatności PayPo korzysta już ponad 20 tys. e-sklepów, a klienci zapłacili w ten sposób ponad 500 tys. razy. Fintech prognozuje, że do końca 2021 roku sfinansuje zakupy za ponad 1 mld zł i przekroczy 50 mln zł przychodów.

– Odraczanie płatności za zakupy jest coraz bardziej popularne wśród polskich konsumentów. Cieszymy się, że trend ten zauważają kolejni gracze polskiej sceny handlowej i z naszym udziałem adaptują innowacyjne i sprawdzające się rozwiązania. Dzięki zaufaniu, jakim obdarzył nas Eventim.pl, lider rynku wydarzeń muzycznych i sportowych, płatności odroczone dostępne są w kolejnej kategorii usług w Polsce, a klienci platformy mogą po raz pierwszy odraczać płatność o 30 dni za zakup biletów online – komentuje Magdalena Jędras, New Business Manager z PayPo.

Kierunek zmian zachodzących na rynku e-handlu jest jednoznaczny: z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie kształtowała się na poziomie 162 mld zł. W 2020 r. było to ok. 100 mld zł, co przekładało się na kilkunastoprocentowy udział w całym handlu detalicznym w Polsce.

Dynamiczny wzrost zainteresowania e-zakupami podbił popularność nowoczesnych metod płatności za zakupy w internecie. Po pandemicznym 2020 r. na jedno z czołowych miejsc wysunęły się odroczone płatności – tak w Polsce, jak i na świecie. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku, a w Europie Zachodniej rynek odroczonych płatności może niebawem zyskać 30-proc. udział w płatnościach internetowych.