Badanie Digital Goods Economy Survey przeprowadzone na zlecenie PayPal i SuperData wykazało, że aż połowa ankietowanych Polaków najczęściej wykupuje dostęp do serwisów takich jak Netflix czy HBO GO.
Nienasycony rynek streamingu
Żyjąc w ciągłym biegu nie mamy już czasu na oglądanie reklam i tracenie cennych chwil, dlatego taką popularność zyskała u nas usługa oglądanie na żądanie, z której możemy korzystać w dowolnym miejscu, o każdej porze dnia i nocy, na różnych urządzeniach mobilnych z dostępem do Internetu od komputera do smartfona.
Przy wyborze platformy kierujemy się przede wszystkim ilością dostępnych tytułów 72% respondentów, możliwość obejrzenia na komputerze wskazało 47% badanych natomiast 42% pozostałe urządzenia mobilne takie jak tablet czy smartfon. Dla 34% istotne jest także, czy dana platforma daje dostęp do wielu filmów i seriali na raz.
Wśród oglądanych przez Polaków seriali telewizyjnych i filmów, najpopularniejsze kategorie to komedie (75% ankietowanych oglądało je w ciągu ostatnich 3 miesięcy), filmy/seriale akcji (64%) i dramaty (52%). Co ciekawe, prawie tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39% i 38%).
Wideo trend w branży e-commerce
Polacy wpisują się w europejskie i światowe trendy związane ze streamingiem: 72% Europejczyków właśnie tak ogląda swoje ulubione filmy i seriale (w Polsce to 58% odbiorców). Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polska znajduje się w pierwszej szóstce krajów Unii Europejskiej pod względem dostępności usług audiowizualnych na żądanie.
Według najnowszego badania PwC Polska, polski rynek mediów i rozrywki może osiągnąć wartość nawet 13,4 mld USD do końca 2022 roku – w porównaniu do oczekiwanych 10,6 mld USD na koniec 2018 roku.
Cena nie odstrasza użytkowników, a wręcz wydaje się konkurencyjna w stosunku do tradycyjnych kablówek czy telewizji satelitarnej, gdzie w podobnej cenie otrzymujemy możliwość oglądania swoich ulubionych treści o konkretnej godzinie i jeszcze te bloki reklamowe po 15 minut.
Trudno się dziwić, że większość Polaków w ciągu ostatnich 3 miesięcy wydała na treści wideo online od 40 do 59 zł dostając tyle możliwości.
Szybkość i komfort zakupu
Widzimy, że dla większości z nas znaczenie ma także metoda płatności, przy której kierujemy się jej prędkością i wygodą. Pokazują to dane z raportu, w których 52% ankietowanych wskazało na wygodę, a 63% natychmiastowy dostęp do treści. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ankietowanych, PayPal udostępnił również możliwość płatności za HBO GO ze swojego poziomu.