Usługa płynnie integruje rozwiązania firmy Peak Technologies z automatami SwipBox Infinity, które nie wymagają zewnętrznego ładowania oraz stałego mocowania, dzięki czemu operatorzy lotnisk mogą je przestawiać w zależności od aktualnych potrzeb. Użytkownikami docelowymi narzędzia „click&collect” mają być przede wszystkim pasażerowie samolotów, zyskujący możliwość odbioru przesyłek w cyklu 24/7 bez stania w kolejkach w strefach wolnocłowych.
– Dodanie automatów paczkowych jako opcji odbioru pozwala naszym sprzedawcom detalicznym oferować jeszcze wyższy poziom komfortu. W rzeczywistości najbardziej w urządzeniach z linii Infinity urzekła nas elastyczność. Czas instalacji automatu wynosi zaledwie dziesięć minut, co ułatwia dodawanie kolejnych schowków w okresach szczytowych, jak na przykład sezonach świątecznych, gdy ruch na lotniskach jest wzmożony – powiedział Rene Schrama, dyrektor zarządzający Peak Technologies Europe.
W ramach współpracy, poza automatami Infinity, SwipBox zapewni aplikacje mobilne zarówno na potrzeby dostaw, jak i odbiorów. Usługa „click&collect” jest wdrażana przez europejski oddział przy ścisłej współpracy ze SwipBox, producentem automatów paczkowych, który na przestrzeni ostatnich lat wyprodukował ponad 40 tysięcy urządzeń w ponad 30 krajach na całym świecie.
Rozwiązanie „click&collect” zostało już wdrożone na jednym z lotnisk w Irlandii. Kolejne działania w zakresie implementacji usługi będą podejmowane w najbliższych tygodniach i miesiącach.