Wśród najpopularniejszych kont na polskim TikToku największy przyrost liczby obserwujących w ciągu ostatnich 3 miesięcy – aż 127 proc. – odnotowało polskie konto Xiaomi. Na drugim miejscu znalazło się konto CCC (50 proc. wzrostu), a na trzecim Polsatu (40 proc.).
Największe polskie konto firmowe na TikToku pod względem liczby obserwujących to konto TikTok Polska (754 tys. fanów). Drugą pozycję zajmuje wspomniane Xiaomi (609 tys.), trzecią Player.pl (512 tys.), czwartą Red Bull Polska (408 tys.) a piątą… Polska Policja (368 tys.)
TikTok z najszybszymi wzrostami liczby obserwujących
Jak wynika z najnowszej analizy największych w Polsce kont firmowych na TikToku, przeprowadzonej przez firmę SentiOne, żadne z pozostałych mediów społecznościowych nie generuje tak dynamicznych wzrostów liczby obserwujących. W przypadku pierwszej dziesiątki największych kont w okresie od maja do sierpnia wyniósł on średnio 26 proc., a w przypadku drugiej dziesiątki – średnio 11 proc.
– Obecnie to inne platformy społecznościowe próbują gonić TikToka – w tyle pozostały już dawno Twitter i Snapchat, teraz nowy lider prześcignął imperium Marka Zuckerberga – mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne.
– Nie chodzi wyłącznie o procentowy przyrost liczby użytkowników w czasie ani o liczbę bezwzględną młodszych odbiorców z tzw. pokolenia Z, która jest już wyższa niż na Facebooku, czy Instagramie, ale o znacznie bardziej wymierne kryterium – czas spędzany w aplikacji i ilość konsumowanych treści na jednego użytkownika. Tutaj TikTok nie daje szans konkurencji – dodaje Wojciech Łuszczyński.