Rundzie seed przewodził Inovo Venture Partners. Finansowanie pochodzi też od Innovation Nest i zagranicznych funduszy YZR oraz grupy inwestorów 10X Founders. Część kapitału wyłożyli także prywatni inwestorzy, związani m.in. z Uber, Pracuj.pl, Softbank, Packhelp.

uPacjenta planuje ekspansję zagraniczną

Platforma uPacjenta została stworzona przez Dominika Swadźbę i Konrada Kargola. Umożliwia ona zamówienie badań krwi z dojazdem do domu lub biura. Pacjent wybiera interesujące go badania, ustala datę, godzinę i adres oraz specjalistę, który przeprowadzi pobranie. Wyniki są dostępne online i można skonsultować je ze specjalistą. W ofercie znajduje się ponad 700 badań laboratoryjnych, w tym również testy na COVID-19.

Obecnie uPacjenta jest pierwszym wyborem dla rosnącej liczby Polaków. Tylko w 2021 roku za pośrednictwem platformy zamówiono blisko pół miliona badań krwi. To ponad 2 razy więcej niż w roku poprzednim i aż 11 razy więcej niż 2 lata temu – czytamy w komunikacie.

– Product-Market Fit w Polsce to dopiero początek. Dążymy do tego, aby każdy człowiek na świecie mógł skorzystać z badań profilaktycznych, siedząc we własnym fotelu. Wierzymy, że dzięki temu ludzie będą częściej się badać, co przełoży się na wcześniejsze wykrywanie poważnych chorób. Naszą misją jest wydłużanie życia, dlatego stworzyliśmy system, dzięki któremu monitorowanie zdrowia jest tak łatwe, jak zamawianie pizzy do domu – podkreśla Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.