W komunikacie czytamy, że inicjatywa zrodziła się z autentycznej potrzeby, zainspirowanej spontanicznymi działaniami klientów, którzy w skrytkach paczkomatów mieli pozostawiać okazjonalnie drobne upominki. Często sygnalizowali oni, że chcieliby mieć możliwość docenienia kurierów – podają spółki w informacji prasowej.

Wirtualna kawa dla kuriera w aplikacji InPost Mobile

Platforma buycoffee.to, jest znana głównie z idei „stawiania kawy” twórcom internetowym. Teraz firma chce przekształcić swoje rozwiązanie w narzędzie do budowania społeczności i monetyzacji działań w różnych sektorach gospodarki. Dzięki temu każdy użytkownik – od artysty, przez kuriera, po lokalnego rzemieślnika – może dziś otrzymać symboliczny gest uznania w postaci wirtualnej kawy – czytamy w komunikacie.

W kontekście aplikacji InPost Mobile warto przypomnieć, że od 1 marca 2026 roku wszyscy jej użytkownicy będą musieli korzystać z dwustopniowej weryfikacji tożsamości przy logowaniu do aplikacji mobilnej i konta InPost. Do końca lutego 2026 roku weryfikacja dwuetapowa będzie rozwiązaniem dobrowolnym. Po tej dacie logowanie wyłącznie z wykorzystaniem numeru telefonu i przesyłanego na ten numer kodu SMS przestanie być możliwe. Aby uzyskać dostęp do konta, konieczne będzie również podanie adresu e-mail.

Ciekawostką może być również ostatnia integracja aplikacji InPost Mobile z Apple CarPlay. Pozwoli to użytkownikom na odbieranie przesyłek bezpośrednio z ekranu samochodu – bez konieczności używania telefonu. Integracja umożliwi również nawigację do wybranego paczkomatu.