Warto zobaczyć, w jaki sposób można wykorzystać webinary w strategii firmy i czerpać z tego wymierne korzyści.
Webinar: bezpośrednie i pośrednie wsparcie sprzedaży
Choć webinar kojarzy się głównie z aktywnością edukacyjną i to właśnie z niej się wywodzi, coraz częściej jest wykorzystywany w biznesie. Formuła interaktywnego spotkania sprawdza się nie tylko w przypadku różnego typu kursów czy szkoleń, ale również działań mających na celu uatrakcyjnienie sprzedaży czy budowanie świadomości marki. Może też przynosić stabilne zyski z różnych źródeł:
- sprzedaż dostępu do webinaru: dzielenie się wiedzą to oczywiście sprawdzony sposób na zarabianie. Nowoczesne platformy do webinarów umożliwiają łatwą sprzedaż dostępu do wydarzeń;
- prowadzenie działań sprzedażowych: formuła webinaru jest chętnie wykorzystywana w celu realizacji działań sprzedażowych. W ten sposób można organizować np. interaktywne pokazy produktów w czasie rzeczywistym;
- element strategii marketingowej: webinar jest doskonałym narzędziem w rękach marketingowców i PR-owców. Pomaga w budowaniu świadomości marki, jest to także sprawdzona taktyka w działaniach personal brandingowych;
- generowanie leadów: webinary dostarczają wartościowe leady sprzedażowe, które mogą być następnie w łatwy sposób przetwarzane i monetyzowane. Umiejętne korzystanie z dostępnych integracji oraz statystyk pozwala na kształtowanie wydajnej strategii w tym zakresie.
Dowiedz się więcej na temat tworzenia własnych webinarów dzięki artykułowi na blogu ClickMeeting i wypróbuj darmowe konto przez 30 dni.
Integracja z systemami płatności
Bezpośrednie zarabianie na webinarach (często grupowanych także w ramach cyklów szkoleń) jest bardzo proste. Z perspektywy biznesowej szczególnie liczy się intuicyjność systemu i automatyzacja procesu sprzedaży. Jest to przede wszystkim możliwe dzięki zintegrowaniu platformy do webinarów z systemami internetowych płatności. Przykładowo: polski ClickMeeting pozwala na integrację z PayU oraz PayPal. Dzięki nim użytkownicy błyskawicznie wykupią dostęp do wydarzenia, a środki w bezpieczny sposób trafią na konto organizatora.
Ile można zarobić na pojedynczym wydarzeniu? Limity zasadniczo nie istnieją. Co oczywiste: realne zyski z tego tytułu zależą w głównej mierze od jakości treści oraz podjętych działań marketingowych i promocyjnych. Na platformie ClickMeeting w 2020 roku rekordowy webinar zarobił 23 750 USD. Na rynku polskim organizatorzy jednej z konferencji odnotowali natomiast 56 862 PLN przychodu z jednego wydarzenia.
Lead generation i lead nurturing dzięki webinarom
Aby skutecznie sprzedawać w Internecie, niezbędne jest posiadanie jak najbardziej rozbudowanych informacji na temat potencjalnych klientów oraz pozyskanie danych umożliwiających dotarcie do nich. Generowanie leadów staje się wobec tego jednym z najbardziej wymagających procesów na współczesnym rynku, do którego niezbędne są wysiłek i kreatywność. Webinary są jednym z najskuteczniejszych narzędzi umożliwiających efektywne i – co ważne – bezpieczne pozyskiwanie danych tego typu. Wystarczy np. stworzyć dedykowane pole w formularzu rejestracji i zawrzeć odpowiednie punkty w regulaminie wydarzenia.
Korzystanie z różnych narzędzi
Aby webinary stały się istotnym punktem w strategii biznesowej marki, konieczna jest automatyzacja procesów umożliwiających uzyskiwanie stabilnych zysków. Platforma powinna wobec tego umożliwiać integrację z jak największą liczbą narzędzi.
Mogą to być uniwersalne platformy wspierające sprzedaż, marketing i zarządzanie projektami (takie jak Zapier), systemy CRM (np. pipedrive, Infusionsoft), narzędzia analityczne i remarketingowe (Google Analytics, Facebook Pixel), narzędzia do zarządzania dokumentami (Dropbox, iWork czy MS Office), wirtualne kalendarze (Outlook, Google Calendar) czy oprogramowanie wspierające komunikację w zespołach (Slack). Oczywiście platforma powinna również umożliwiać sprawną wymianę danych z mediami społecznościowymi, w tym streamowanie wydarzeń w popularnych serwisach.
Otwarcie na nowe możliwości
Tworzenie własnych webinarów to jeden z najlepszych sposobów na osiągnięcie bardzo różnorodnych korzyści biznesowych. Należy przy tym pamiętać, że nie wszystkie muszą zakładać natychmiastowe przyniesienie zysku, jak w przypadku sprzedaży dostępu do wydarzenia.
Potraktowanie webinarów jako rozbudowanego narzędzia marketingowego, umożliwiającego pozyskiwanie wartościowych leadów, może stać się przepustką do osiągania wysokich wpływów w przyszłości. Aby tak było, należy jednak połączyć ze sobą dwa czynniki: platformę pozwalającą na automatyzację zadań i tworzenie interaktywnych treści oraz strategię dostosowaną do potrzeb nowoczesnego rynku.
/materiał partnera