2022 rok to bardzo ciekawy czas. Z jednej strony doświadczamy wojen i globalnych kryzysów. Z drugiej jednak zewsząd płyną informacje o przełomowych odkryciach oraz prośrodowiskowych inicjatywach. Na przykład PZU podpisało w kwietniu bieżącego roku umowę sfinansowania czterech nowych farm wiatrowych w Polsce. Grupa zobowiązała się przeznaczyć na to prawie 220 mln zł. Wsparcie rozwoju sektora energii nie jest jednak jedyną nowinką od PZU w ostatnim czasie.

Voicebot z PZU bada satysfakcję klientów

Primebot – bo tak nazywa się wdrożone niedawno cyfrowe stworzonko, działa na zasadzie wirtualnego ankietera. Po kontakcie z infolinią, klienci firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu z jego strony oraz szeregu pytań ewaluacyjnych. Rozwiązanie, w swojej autorskiej technologii, opracowała należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center.

Klienci PZU mogą przekazać wirtualnemu rozmówcy opinie i uwagi na temat świadczonych usług. Co ważne, Primebot na początku rozmowy informuje, że nie jest człowiekiem, a wirtualnym konsultantem. System jest w pełni zautomatyzowany co umożliwia znacznie szybszy dostęp do potrzebnych danych. Dynamiczne skalowanie ankiet przez Primebota umożliwia także wykonywanie nawet 1000 połączeń jednocześnie niezależnie od pory dnia czy okoliczności.

— Nasz voicebot dzwoni do osób, które wcześniej kontaktowały się z infolinią i zbiera opinie na temat jakości obsługi klienta. W 2021 roku zrealizowaliśmy pilotażowo pierwszy tego typu projekt. Jego wyniki były bardzo obiecujące. Właśnie dlatego badanie z użyciem bota wdrożyliśmy na stałe w jednym z procesów. Myślimy o poszerzeniu jego zakresu o kolejne obszary – mówi Mirosław Mikłos, Dyrektor Biura Zarządzania Doświadczeniami Klientów w PZU.