Sztuczna Inteligencja

Sztuczna Inteligencja (w jęz. angielskim „Artiffical Intelligence”) to program komputerowy wykorzystujący najnowocześniejsze zdobycze techniki, w tym uczenie maszynowe (machine learning), umożliwiający tworzenie rozwiązań „myślących”. Trudno o jednomyślną definicję sztucznej inteligencji, gdyż naukowcy nie są jeszcze zgodni co do możliwości uzyskania przez algorytmy komputerowe świadomości takiej jak u człowieka. Sztuczna Inteligencja jest dla ludzkości szansą do wielkiego rozwoju, ale także wywołuje wiele pytań dotyczących zagrożeń wynikających z jej wykorzystywania lub dominacji. Sztuczna Inteligencja wykorzystywana jest m.in. przez Asystenta Google, Siri, a także w grach komputerowych.

Jak Alior Bank wdraża sztuczną inteligencję?

5 godzin temu Rafał Tomaszewski
Głównym projektem banku jest uruchomiona w 2018 roku "Fabryka Robotów", a do końca czerwca 219 roku zautomatyzowano już 70 procesów.
#Alior#Sztuczna Inteligencja

Jak wyjaśnić klientowi, że sztuczna inteligencja odmówiła mu kredytu?

6 dni temu Fintek
Jak wyjaśnić klientowi, że sztuczna inteligencja odmówiła udzielenia mu kredytu? Jak sprawić, by nie doszło do wykluczenia finansowego z powodu stosowania AI?
#Fintech#Sztuczna Inteligencja

Jak PKO Bank Polski wdraża sztuczną inteligencję?

2 tygodnie temu Rafał Tomaszewski
Jednym z ciekawszych projektów jest "Talk to IKO", czyli sterowanie aplikacją mobilną za pomocą głosu.
#PKO BP#Sztuczna Inteligencja

Dyskryminacja w sztucznej inteligencji. Czy asystent głosowy musi domyślnie być kobietą?

2 miesiące temu Łukasz Piechowiak
Czy asystent głosowy w lodówce lub kserokopiarce musi domyślnie być kobietą? Czy zdajemy sobie sprawę, że to uprzedzenie, które prowadzi do błędnego koła?
#Sztuczna Inteligencja

Czy sztuczna inteligencja może sądzić człowieka? W Estonii uważają, że tak

2 miesiące temu Rafał Tomaszewski
Estoński rząd stworzył algorytm, który zajmie się rozpatrywaniem drobnych sporów sądowych do wartości 7 tys. euro. Roboty powsadzają nas do więzienia?
#Sztuczna Inteligencja

Roboty wspierają obsługę klienta, ale nie odbiorą pracy konsultantom

3 miesiące temu Rafał Tomaszewski
Upowszechnianie narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję zmienia charakter pracy i role pracowników działów serwisowych.
#Chatbot#Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja pomoże rozliczyć szkodę w PZU

4 miesiące temu Rafał Tomaszewski
Zaliczyliście niedawno jakąś stłuczkę? Teraz jednak przejście przez cały proces rozliczenia szkody ma stać się znacznie prostsze, dzięki nowemu pomysłowi PZU.
#Sztuczna Inteligencja#Technologie

Miliard dolarów inwestycji w sztuczną inteligencję

4 miesiące temu Łukasz Piechowiak
Globalna firma analityczna SAS zapowiedziała, że w najbliższych trzech latach zainwestuje 1 miliard dolarów w rozwój sztucznej inteligencji.
#Fundraising#Sztuczna Inteligencja

Jak banki w Polsce wdrażają sztuczną inteligencję?

4 miesiące temu Rafał Tomaszewski
AI ma także bardzo duży wpływ na branżę FinTech, dlatego postanowiliśmy zapytać największe banki działające w Polsce, o to jak wdrażają sztuczną inteligencję.
#Sztuczna Inteligencja#Technologie

AI, robotyzacja i analiza danych zmieniają branżę finansową

5 miesięcy temu Rafał Tomaszewski
Sztuczna inteligencja, robotyzacja i big data są często omawiane w odniesieniu do futurystycznych wizji dystopijnych. A jak jest naprawdę?
#Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja pomoże dobrać kredyt hipoteczny

5 miesięcy temu Łukasz Piechowiak
W australijskim UBanku chatbot wyposażony w moduł sztucznej inteligencji pomoże dobrać najlepsze parametry kredytu hipotecznego.
#Sztuczna Inteligencja

Robot uczy ludzi jak mają pomagać innym

7 miesięcy temu Rafał Tomaszewski
Robot ma skłonić nas do uniesienia głowy znad smartfona i ponownego spojrzenia na świat.
#Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja w natarciu. Wartość branży wyniesie 72 mld dolarów

10 miesięcy temu Piotr Koperski
Kooperacja pomiędzy ludźmi a maszynami – zwiększy wydajność pracowników oraz przyspieszy rozwój produkcji.
#Sztuczna Inteligencja

Czy sztuczna inteligencja jest (nie)bezpieczna dla człowieka?

12 miesięcy temu Łukasz Piechowiak
86 proc. interakcji z klientami do 2020 r. będzie zachodzić bez udziału człowieka.
#Sztuczna Inteligencja

Jak myśli sztuczna inteligencja?

12 miesięcy temu Łukasz Piechowiak
Nowe funkcjonalności platformy SAS Viya pozwalają odkrywać zawiłości analityki i sprawiają, że prezentowane wyniki są bardziej przejrzyste.
#Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja nie pomoże zrealizować planów sprzedażowych, ale przyczyni się do wzrostu zatrudnienia w handlu [Raport]

12 miesięcy temu Rafał Tomaszewski
W tegorocznym międzynarodowym badaniu „Salesforce State of Sales 2018” przeanalizowano najważniejsze ogólnoświatowe trendy w sprzedaży.
#Sztuczna Inteligencja