Od 29 kwietnia 2025 roku Wizz Air zmodyfikował zasady swojego programu zniżkowego. Wcześniej rabaty obowiązywały już od biletów w cenie 19,99 euro.

UOKiK w akcji. Wizz Air zwróci klientom pieniądze

Po zmianach obejmują jedynie rejsy kosztujące co najmniej 29,99 euro. Co istotne, nowe reguły zastosowano wobec wszystkich użytkowników – również tych, którzy posiadali już aktywną, opłaconą subskrypcję. Pasażerowie zostali zmuszeni do podjęcia decyzji: zaakceptować nowe warunki albo zrezygnować z członkostwa i poprosić o zwrot środków.

UOKiK uznał, że linie lotnicze nie mogły samodzielnie zmienić warunków programu w trakcie trwania umowy z klientem. Prezes Urzędu stwierdził, że działanie przewoźnika stanowi naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. W efekcie Wizz Air został zobowiązany do wypłaty rekompensat.

Nie oznacza to jednak zwrotu pieniędzy dla wszystkich subskrybentów. Obejmą one tylko tych pasażerów, którzy spełniają określone kryteria. Zgodnie z ustaleniami, 15 euro zwrotu przysługuje pasażerom, którzy:

  • wykupili subskrypcję Wizz Discount Club przed 29 kwietnia 2025 r.,
  • zarezerwowali lot od 29 kwietnia 2025 r. do końca ważności subskrypcji,
  • kupili bilet w cenie 19,99–29,98 euro.

Wypłat może być nawet setki tysięcy, w zależności od intensywności podróżowania klientów. Pasażerowie nie muszą wypełniać żadnych wniosków. Środki w formie kredytów Wizz zostaną przyznane automatycznie na konta użytkowników.