Jednocześnie to był także bardzo intensywny czas rozwoju naszych cyfrowych usług, dostarczanych w trybie nazwanym przez nas eXtreme agile, udostępnianych klientom w „nierealnych” terminach liczonych w dniach i tygodniach od pomysłu do realizacji. Skupiliśmy się na prostocie naszych cyfrowych usług, które można wykonać nawet w czasie krótszym niż 1 minuta oraz za pomocą nie więcej niż 3 ruchy palcem po ekranie smartfonu.
Wdrożenia VeloBanku w 2023 roku
Na początku roku światło dzienne ujrzała nowa bankowość internetowa VeloBanku. Chwilę później przekazaliśmy w ręce naszych klientów nową aplikację mobilną, przygotowaną w zgodzie z ideą mobilefirst, czyli cała bankowość w kieszeni każdego z nas dostępna poprzez przekątną smartfonu. A wszystko to by oszczędzać czas naszych klientów.
Dlatego też nasza aplikacja pozwala na wygodne zarządzanie swoimi finansami oraz oferuje pakiet wygodnych usług poza bankowych, m.in. takich jak możliwość opłacenia parkingu, automatyczne płatności za autostrady, zakup biletu komunikacji miejskiej czy ubezpieczenia.
Cały czas pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami, tak by technologia pozwalała nam nadążać za oczekiwaniami klientów. VeloBank w 2023r. udowodnił że jest bankiem fintechowym, bankiem napędzanym technologią, który przekazuje w ręce naszych klientów rozwiązania nieszablonowe, nieoczywiste, pokazujące jak może wyglądać bankowość XXI w. Technologicznym sercem VeloBanku napędzającym kolejne cyfrowe usługi jest nasz nowy CRM z modułem Real-time marketingu, który pomaga obsługiwać klienta w czasie rzeczywistym, w oparciu o hiperpersonalizowaną ofertę dostosowaną do sytuacji klienta i jego aktualnych potrzeb, w modelu omni-chanell, czyli we wszystkich punktach styczności z bankiem, tych cyfrowych i analogowych.
Co przyniesie rok 2024?
Wprowadzone przez nas w tym roku innowacje i zmiany technologicznie nie ograniczały się jednak jedynie do bankowości elektronicznej. Wdrożyliśmy szereg ciekawych i wyjątkowych na rynku funkcjonalności, usług i produktów. Jednym z nich jest nasz VeloDom, czyli „hipoteka z kanapy”.
Wnioskowanie o kredyt hipoteczny, także ten w programie Bezpieczny Kredyt 2%, jest u nas całkowicie zdalne, bez konieczności wizyty w oddziale, z możliwością video-rozmowy z naszym doradcą i przekazania wszystkich wymaganych dokumentów przez dedykowany serwis WWW. Dodatkowo, w duchu eXtreme agile, w zaledwie siedem tygodni uruchomiliśmy chatbota opartego na generatywnej sztucznej inteligencji, który jest wsparciem merytorycznym dla doradców banku obsługujących klientów zainteresowanych programem BK2% w oddziałach i za pośrednictwem call center.
To był więc niezwykle owocny rok dla VeloBanku. Sektor BankTech bardzo mocno się rozwija, a tempo zmian jest najszybsze w historii. Rozwój napędzają strategiczne partnerstwa, których skala rośnie i których owocami są kolejne rozwiązania „Beyond Banking”. Ta synergia sprawia że nasz sektor bankowy pozostaje jednym z najnowocześniejszych w Europie.
Z kolei przyszły rok w sektorze fintech można będzie można określić hasłem „Generatywna Sztuczna inteligencja” i według mnie przyniesie dalszy, niezmiernie dynamiczny rozwój, którego rezultatem będą kolejne rozwiązania cyfrowe, które zadziwią świat i może przyczynią się do powstania kolejnych „Unicornów”. Miejmy nadzieje, że z polskiego sektora.