Żabka jest pierwszym podmiotem, z którym Poczta zintegrowała się technologicznie. Taka współpraca w zakresie obsługi przesyłek – bez udziału podmiotów pośredniczących – docelowo ma stać się standardem obowiązującym we współpracy również z innymi partnerami – czytamy w komunikacie.
Klienci Poczty Polskiej najchętniej odbierają i nadają paczki w Żabce
W nowym modelu współpracy systemy operacyjne Poczty Polskiej i Żabki będą komunikować się bezpośrednio. Przejście z trójstronnego modelu współpracy na dwustronny (bezpośredni) nie wpłynie na doświadczenie klienta. Wszystkie dotychczasowe procesy związane z nadawaniem i odbieraniem przesyłek będą realizowane w taki sam sposób jak dotychczas.
W ramach opcji Pocztex Punkt klienci mają do wyboru ponad 18 tys. miejsc na terenie Polski, w których mogą nadawać i odbierać przesyłki – wliczając w to placówki pocztowe. Wśród punktów partnerskich są sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash: ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep.
Obecnie spośród wszystkich punktów partnerskich, klienci Poczty Polskiej najchętniej wybierają sklepy sieci Żabka. Według stanu na luty br. to ponad 11 tys. sklepów – w centrach miast, galeriach handlowych oraz w mniejszych miejscowościach.
Ostatnio pisaliśmy, że we wszystkich sklepach Żabka można już płacić kartami Edenred – czyli wydawcy kart przedpłaconych. Ma to być udogodnienie dla Polaków, korzystających z benefitów pracowniczych. Dla sprzedawców i franczyzobiorców proces płatności nimi jest identyczny jak w przypadku standardowych kart płatniczych.
Żabka rozwija także swoją aplikację mobilną Żappka – ostatnio dodała w niej możliwość zamawiania taksówek, czy kupowania biletów komunikacji miejskiej. Dzięki opcji wymiany żappsów na kupony klienci mają mieć możliwość uzyskania zniżek na przejazdy. Taksówki można zamawiać we wszystkich 25 miastach, w których działa FreeNow, z kolei opcja kupowania biletów dostępna jest we współpracy z fintechem mPay.